Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در نامه ای که به امضای حسین میرصادقی رسیده است پاسخ شش ابهام رئیس شورای عالی استانها داده شده و در نظر مشورتی به رئیس شورای اعلام شده بر اساس قانون، شهردار تهران مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شده و انتخاب یک نفر بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار تهران ممنوع بوده و شهردار تهران نیز ملزم به استعفا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است: رئیس شورای عالی استانها در نامه ای با ذکر ۶ دلیل این نتیجه را گرفته که شهرداران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نمی شود و در پایان از ریاست و نمایندگان مجلس درخواست کرده اقدام مقتضی را انجام دهند.

دلیل نخست استفاده از تبصره  ۵ ماده واحد قانون بکارگیری بازنشستگان، قوانین مغایر و منسوخه احصا شده و اشاره ای به ماده ۷۱ قانون شوراها که در مقام بیان شرایط عزل و نصب شهرداران نگردیده است و نتیجتا ماده ۷۱ و ماده ۸۰ معتبر است. پاسخی که اداره قوانین مجلس به این بند از نامه داده  است این است که اعتبار ماده ۷۱ قانون شوراها بدون هیچ استدلالی پذیرفته شده است. لیکن اعتبار این ماده دلیلی بر استثنای شهرداران از شمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نیست زیرا ماده ۷۱ شرایط احراز و موارد عزل و نصب به صورت کلی ممنوعیت جدیدی را مقرر می کند و این قانون بر تمام قوانین و مقرارت مختلف و موضوع عزل و نصب افراد حکومت دارد.

همچنین به موارد مطرح شده دیگر نیز از سوی رئیس شورای عالی استانها پاسخ داده شده و در انتها به عنوان نظر مشورتی اعلام شده است شهرداران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شوند هچنین عنوان بکارگیری، عنوان عامی است که شامل تمامی مصادیق آن اعم از استخدام، انتصاب و انتخاب و در برگیرنده هر نوع همکاری اعم از استخدام رسمی، قراردادی، خرید خدمت و سایر انواع همکاری است.

در این نامه تاکید شده است: پس از حذف همترازان مقامات از دایره مستثنیات قانون، شهردار تهران مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شده و انتخاب یک نفر بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار تهران توسط شورای شهر ممنوع بوده و شهردار فعلی نیز ملزم به استعفا است.

کد خبر 4437128 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازنشستگی شهرداری تهران مرتضی الویری اربعین ۹۷ شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش اربعین 97 شهر تهران کنگره ملی خانواده قوه قضاییه خانواده بیمه سازمان تامین اجتماعی محمد علی افشانی سازمان حج و زیارت اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند.

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲۳/۲/۱۳۹۹ عبارت «و (۷۴۴) کتاب پنجم اصلاح و عبارت « و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب۱۵/۹/۱۳۶۷مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (٣٦) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (٦٥٦)، (٦٥٧) (٦٦١) و (٦٦٥) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵به شرطی که ارزش مال مورد سرقت پیش از دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد، حذف می شود.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟