Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی عمده‌ترین مشکلات آب شرب کشاورزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی بیان کرد: جلسه امروز در راستای بررسی برنامه وزارت نیرو جهت تامین آب شرب روستائی" با شرکت مسئولین وزارت نیرو، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در این جلسه عمده‌ترین مشکلات تامین آب شرب روستایی نظیر پراکندگی روستاهای کشور، وابستگی روستاها به منابع آب ناپایدار، تعرفه، عدم تامین منابع مالی مورد نیاز از طریق مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت تکلیفی توسط دولت، عدم تامین مستمر آب برای روستائیان، کیفیت پائین آب، عدم تفکیک آب شرب و غیر شرب و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به میزان کافی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تربتی نژاد تصریح کرد: مقرر شد کمیته تخصصی با عضویت اعضای کمیته تخصصی آب کمیسیون، نمایندگان وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه نسبت به برآورد منابع مالی مورد نیاز برای حل مشکلات تامین کمی و کیفی آب شرب روستائی اقدام و جهت گنجاندن در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۸ دولت پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب شرب کشاورزی كميسيون كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • ضرورت استفاده دستگاه‌های خراسان رضوی از همه مجاری تامین منابع