Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای ساختمان مهمان‌سرای سبز با اعتبار مشترک ۱۲۰۰ میلیون ریالی شرکت برق منطقه‌ای و دانشگاه یزد در حال انجام است و تاکنون بیش از 80 درصد این طرح پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه تا پایان آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمدحسین آیت‌اللهی مجری و محقق طرح پژوهشی خانه زمین پناه در یزد، این طرح پژوهشی را مطابق با معیارهای طراحی و اجرای محیطی توصیف کرد و ضمن ارائه توضیحات بالا در این مورد، گفت: این معیارها علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی و کاهش تولید گاز کربنیک، صرفه‌جویی در آب و منابع را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود انجام چنین طرح‌هایی را در کشور کاملا مشهود دانست و گفت: ساخت این نمونه جدید معماری نتیجه تعامل علمی- پژوهشی دانشگاه یزد و شرکت برق منطقه‌ای است.

وی افزود: این طرح در زمره نمونه‌هایی است که با عنوان مهمانسرای سبز به‌ صورت واقعی ساخته ‌شده است و برای انجام آن یک تیم ۱۵ نفره دانشجویی و ۳۰ همکار علمی- تجربی اعم از مهندسان معمار، سازه، مکانیک و استاد کاران معمار همکاری داشته‌اند.

دانشیار دانشگاه یزد تصریح کرد: در این طرح از تابش خورشید برای ذخیره‌سازی و توزیع مناسب با کنترل‌های لازم برای ممانعت از هدر رفتن انرژی استفاده می‌شود. همچنین از شرایط زمین برای سرمایش طبیعی و تهویه، مشابه معماری قدیم بهره‌برداری شده است.

آیت‌اللهی اظهار کرد: در شهرسازی جدید، جهت رو به جنوب جغرافیایی معمولاً رعایت نمی‌شود در حالی که رعایت آن می‌تواند حدود ۱۵ درصد در کاهش مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی و نور مصنوعی تاثیر بگذارد.

وی افزود: در فرآیند استخراج، حمل‌ونقل و اجرا، همانند نیاکان ما از بومی‌ترین مصالح، استفاده می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود و اکنون نیز در برخی از کشورهای دیگر این ‌گونه معماری با خاک رایج است و دارای کمترین هزینه ساخت است.

آیت‌اللهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تیم‌سازی، کسب تجربه و همکاری صورت گرفته، شاهد گسترش این نوع معماری در استان و کشور باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد