Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمربند حفاظتی با حفر کانال، نصب سیم خاردار، فنس و احداث بنچ مارک بتنی، در مرز اراضی ملی با مستثنیات کشاورزان احداث می شود.
وی گفت: چند کیلومتر دیگر نیز از عرصه های ملی برای احداث این کمربند حفاظتی شناسایی و مکان یابی شده است که تا پایان امسال احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پاتو» افزود: این طرح در روستاهای حوزه «آفان» و «میرسه» در بخش خلیفان مهاباد با مشارکت اهالی روستاهای این منطقه اجرا شد.
پاتو یادآور شد: ایجاد کمربند حفاظتی و مشخص شدن مرز اراضی ملی از مستثنیات شخصی کشاورزان تا حد زیادی از تصرفات غیرقانونی نیز جلوگیری می‌کند.
وی اضافه کرد: مالکان و کشاورزان با اجرای این طرح، از حدود اراضی خود آگاه می شوند و دعاوی اداره منابع طبیعی علیه متصرفان عرصه‌های ملی نیز کاهش می‌یابد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: نیمه نخست امسال 80 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب 110 پرونده رفع تصرف شد.
پاتو افزود: از ابتدای امسال 20 فقره پرونده تخریب و بهره برداری از مراتع و جنگل ها به مساحت 27 هکتار تشکیل شد و متخلفان در دستگاه قضایی به پرداخت 400 میلیون ریال خسارت جریمه شدند.
رییس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک، 70 هزار هکتار آن مراتع درجه 2 و بقیه را مراتع درجه سه تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و 500 بهره بردار در مراتع این شهرستان مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 80 هزار تن علوفه را برداشت می کنند.
به گزارش ایرنا طرح احداث کمربند حفاظتی در عرصه های طبیعی با هدف حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی اجرا می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی جنگل دستگاه قضایی منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز امجدی مدیر کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اعلام اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش شدید آب های زیر زمینی، کشاورزی حفاظتی، یک انتخاب هوشمندانه نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی نشات گرفته از طبیعت بوده و با انجام برخی اقدامات از جمله کم خاکورزی، حفظ بقایای گیاهی و تناوب کشت سبب بهبود کیفیت خاک می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ادامه داد: حفظ ۳۰ درصد بقایای گیاهی، حکم عایق رطوبتی را برای خاک دارد و میزان تبخیر رطوبت خاک را ۲۰ درصد کاهش می دهد. 

امجدی افزود: افزایش سطح اجرای کشاورزی حفاظتی در شهرستان علاوه بر فرهنگ سازی در این بخش مستلزم تهیه تجهیزات و ادوات لازم است.

لازم به توضیح است ارومیه با بیش از ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم و آبی زراعی برای حفظ منابع پایه نیازمند اجرای کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان