Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-29@05:59:07 GMT

چین درصدد افزایش همکاری با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۲۷۰۹

چین درصدد افزایش همکاری با اسرائیل

  رویداد۲۴ این روزنامه روز یکشنبه نوشت 'وانگ چیشان' معاون رییس جمهوری خلق چین هفته آینده به سرپرستی یک هیات بلند پایه راهی اسراییل می‌شود تا با این رژیم، فرصت‌های تجاری و اقتصادی را مورد بررسی و رایزنی قرار دهد.

این گزارش می‌افزاید که چین قصد دارد همکاری‌های فنی نزدیکتری با اسراییل (رژیم صهیونیستی) برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشریه هنگ کنگی خاطر نشان می‌کند که تقویت روابط چین با اسراییل می‌تواند برای تل آویو مشکل ساز شود، زیرا اسراییل دارای روابط بسیار نزدیکی با آمریکا است و نمی‌خواهد پکن به چشم یک رقیب در نگاه واشنگتن باشد.

سفر سه روزه هیات چینی برای حضور در نشست کمیته نوآوری چین - اسراییل که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برعهده دارد از روز دوشنبه شروع می‌شود.

گزارش حاکی است که 'وانگ' بلند پایه‌ترین مقام چینی است که در دو دهه گذشته به اسراییل سفر می‌کند او طبق اعلام وزارت خارجه چین پس از اسراییل راهی فلسطین، مصر و امارات می‌شود.

آمار گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات اسراییل به چین در هشت ماه سال جاری میلادی ۶۲ درصد افزایش یافته و واردات چین به اسراییل نیز در همین مدت ۱۰ درصد بیشتر شده است.

چین در حال ساخت تاسیسات کشتیرانی تجاری در حیفا پر ازدحام‌ترین بندر اسراییل است و گزارش‌ها نشان می‌دهد زیردریایی‌های هسته‌ای این رژیم در این بندر پهلو گرفته اند.

پکن در سال ۲۰۱۴ میلادی ضد اسراییل اقدام کرد و به نفع بازرسی‌هایی رای داد که باید بر اساس آن به جرایم جنگی اسراییل در منطقه کرانه باختری و نوار غزه رسیدگی شود.

چین به همین مناسبت در اعتراض به تل آویو اعزام نیروی کار به کرانه غربی را به دلیل ساخت شهرک‌های اشغالی متوقف کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 چین اسرائیل تل آویو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزار تن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را می‌دهند.

وی ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، گداری از اعزام هیأت‌های تجاری به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگ‌تر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

کد خبر 6062817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • پویش پیمان محمد(ص)؛ میثاقی برای قطع تجارت نفت و غذا با رژیم اسراییل 
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲