Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز به همراه محمد کاظمی، طیبه سیاوشی و خدیجه ربیعی با روسای گروه دوستی پارلمانی مجلس سنا و مجلس نمایندگان فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

فیلیپ بونکار رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه و دلفین او رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه و هیات همراه امروز یکشنبه، ۲۹ مهرماه با کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، دیدار‌ها و گفتگو‌های دوجانبه را زمینه‌ساز ارتقای سطح مناسبات فیمابین دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، نمایندگان مجالس را برآمده از میان مردم دانست و تاکید کرد: گفتگو‌های پارلمانی گامی در مسیر توسعه دیپلماسی پارلمانی و در راستای تعاملات دو و چندجانبه است که این مهم با نشست و گفتگو‌های بین نمایندگان مجالس ایران و فرانسه تقویت شده است.

وی با اشاره به روابط دوستانه مجالس ایران و فرانسه گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و فرانسه نیز می‌توانند با اتکای بر این ظرفیت، نقش مهمی در تحکیم روابط دوستانه و تسهیل و تسریع همکاری‌های فیمابین داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه افزود: ما به فرانسه به عنوان کشوری موثر نگاه می‌کنیم و روابط بین دو کشور را بر اساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی درازمدت برای همکاری‌های مشترک دنبال می‌نماییم و معتقدیم می‌توانیم در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری‌ها را تقویت کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای توافقنامه برجام و اقدامات کارشکنانه و عهدشکنانه آمریکا و شخص ترامپ در خروج از این توافق، تصریح کرد: این اقدام آمریکا مْهر تاییدی بر سال‌ها دشمنی و خصومت این کشور با جمهوری اسلامی ایران و دلیل بر بی‌اعتمادی به این کشور است.

وی با اشاره به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ۱۲ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دوران پسابرجام، بیانگر پایبندی ایران به تمامی توافقات ذکر شده در برجام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوابق مذاکرات و گفتگو‌های هسته‌ای، یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای ابتدا میان جمهوری اسلامی ایران و چند کشور اروپایی آغاز شد و بعد از آن چین و روسیه نیز به این گفتگو‌ها اضافه شدند و در نهایت آمریکا هم به این جمع پیوست و حال برجام دستاورد راهی است که اروپا آغاز کرده است و هرگونه بدعهدی و شکست در این توافق به معنای عدم وزن اروپا در معادلات جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات فعلی ایران و اروپا در خصوص برجام و ساز و کار‌های تقویت همکاری های‌فیمابین در شرایط کنونی، گفت: حمایت‌های سیاسی اروپا از تداوم برجام آشکار و قطعی است لذا امیدواریم اراده واقعی و راه‌حل‌های عملی اتحادیه اروپا منجر به کسب منافع و مطالبات مشروع اقتصادی ایران و ادامه مسیر کنونی شود.

جلالی درپایان گفت: متاسفانه تاکنون شاهد تدابیر اجرایی اتحادیه اروپایی برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی برجام نبوده‌ایم و در این شرایط طراحی مکانیسم‌های اجرایی و ایجاد کانال‌های مالی مشخص می‌تواند موثر واقع شود.

دلفین او رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجالس ملی و سنای فرانسه از تقویت گفتگو‌های نمایندگان دو کشور استقبال می‌کنند و این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت دولت و مجلس فرانسه از تداوم برجام، گفت: فرانسه و اروپا ازتمام ظرفیت‌های خود برای حفظ توافق برجام استفاده کرده اند، زیرا ما معتقدیم این توافق نقش حیاتی در تداوم روابط ایران و اروپا دارد.

دلفین او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدامات متعددی در اروپا در دفاع از برجام انجام شده است، اما فعالسازی قانون انسداد و تعریف مکانیسم SPV از مهمترین تمهیدات اتحادیه اروپا است که به ایران کمک می‌کند آثار اقتصادی برجام را لمس کند.

بونکار رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار گفت: فرانسه در مذاکرات با ایران برای حفظ برجام نشان داده است که سیاست خارجی مستقلی از آمریکا دارد و تصمیمات اروپا تحت تاثیر ایالات متحده نیست.

وی همچنین گفت: راه‌حل‌های اروپا برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران می‌تواند برای سایر کشور‌ها که با تحریم‌های فرامرزی آمریکا روبرو می‌شوند نیز بکار گرفته شود.

شایان ذکر است در این دیدار محمد کاظمی، طیبه سیاوشی و خدیجه ربیعی فرادنبه از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که با همتایان خود در مجالس سنا و ملی فرانسه در خصوص نحوه توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینه‌های مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفت‌وگوهای انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود .

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

این خبر تکمیل می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898216

دیگر خبرها

  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران