Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حمله جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي به استانهاي «حجه» و «الحديدة» يمن، پنج کشته و پنج زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در حمله امروز (يکشنبه 21 اکتبر)، جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي به استان «حجة» در شمال غرب يمن، چهار شهروند کشته شدند و يک نفر زخمي شد.
به نوشته پايگاه خبري شبکه «المسيرة»، جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي، خودروي يکي از شهروندان يمني را که در حال عبور از منطقه «بني حسن» در شهرستان «عبس» واقع در استان حجة بود، هدف قرار دادند و با بمباران اين جاده موجب کشته شدن چهار شهروند و زخمي شدن يک نفر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين حمله تنها ساعاتي پس از کشته شدن يک شهروند و زخمي شدن چهار تن ديگر در حمله جنگنده‌هاي سعودي به خيابان «زايد» در شهرستان «الحالي» در استان «الحديدة» در غرب يمن صورت گرفت.

بحران در بيمارستان‌هاي عدن يمن
پايگاه اطلاع رساني يمني "الصمود" نوشت: بيمارستان‌هاي عدن در جنوب يمن به خاطر افزايش شمار کشته‌هاي متجاوزان و مزدوران آن‌ها با بحران روبرو شده‌اند.
اين پايگاه اطلاع رساني به نقل از منابع بيمارستاني روز شنبه اعلام کرد که ده ها جنازه و زخمي حاصل از درگيري متجاوزان و مزدوران آن ها با ارتش و کميته هاي مردمي يمن در ساعات گذشته وارد بيمارستان هاي عدن شده است.
اين منابع افزودند: شمار زيادي کشته و زخمي از استان الحديده با آمبولانس به بيمارستان هاي الجمهوريه، البريهي و الوالي منتقل شده است.
مسئولان بيمارستان الجمهوريه عدن نيز اعلام کردند که بيشتر کشته و زخمي ها، از ساکنان جنوب يمن هستند که با متجاوزان همکاري مي کنند.
براساس اعلام اين مسئولان، حال 80 درصد زخمي هاي منتقل شده به اين بيمارستان وخيم است و شمار تلفات در ساعات آينده افزايش خواهد يافت.
با افزايش شمار تلفات متجاوزان و مزدوران همکار آن ها در ساحل غربي يمن، فرماندهان آن ها يکديگر را به خيانت متهم مي کنند.
اين فرماندهان اعلام مي کنند که بمباران اين نيروها براساس برنامه و اطلاعات کافي و حساب شده است و فقط با خيانت، اين تعداد تلفات داده مي شود.

تلفات سنگين ائتلاف متجاوز سعودي در منطقه الدوار در الحديده
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم؛ ارتش و کميته هاي مردمي يمن در پاسخ به حملات متعدد مزدروان ائتلاف متجاوز سعودي به منطقه الدوار در جبهه ساحل غربي که با پشتيباني گسترده دريايي و هوايي همراه بود، خسارت هاي سنگيني به آنان وارد کردند.

تشديد حمله عربستان به يمن با هدف انحراف افکار عمومي از قتل خاشقچي
رئيس کميته عالي انقلاب يمن از طرح عربستان براي تشديد تجاوز به جبهه ساحل غربي اين کشور با هدف منحرف کردن افکار عمومي از قتل جمال خاشقچي خبر داد.
محمد علي الحوثي رئيس کميته عالي انقلاب يمن در پست توئيتري خود نوشت: عربستان براي برون رفت از شرايط کنوني اش بعد از رسوا شدن پرونده قتل جمال خاشقجي (روزنامه نگار و منتقد رژيم آل سعود) قصد دارد حملات خود را عليه جبهه ساحل غربي و در رأس آن شهر الحديده تشديد کند.
وي در ادامه افزود: عربستان سعي دارد تا با اين کار توجه افکار عمومي را از پرونده خاشقچي به سمت اين جنگ منحرف کند. در پرونده خاشقچي 18 نفر به عنوان مسئول اين جنايت معرفي شدند.
الحوثي تاکيد کرد: عربستان در چارچوب طرح خود براي منحرف کردن افکار عمومي قصد دارد توجهات را به سمت مسأله مربوط به يک کشور حوزه خليج فارس جلب کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج 90 هزار ایرانی عازم سرزمین‌ وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پروازها به مدت 20 روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به 6000 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی 90 هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه پس از گذشت 9 سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینهآغاز عملیات حج عمره پس از وقفه 9 ساله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه