Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:31:37 GMT

48 میلیارد ریال زکات در همدان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۲۹۹۸

48 میلیارد ریال زکات در همدان جمع آوری شد

همدان- ایرنا- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد همدان گفت: در 6 ماه نخست امسال 48 میلیارد ریال زکات در سطح این استان جمع آوری شد که در زمینه های کمک به محرومان و ساخت طرح های عمرانی همچون مسجد و حسینیه هزینه می شود.

جمشید محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم شهرستان بهار با پرداخت 6 میلیارد و 100 میلیون ریال بیشترین زکات را در سطح استان پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال گذشته 36 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شد اظهار داشت: امسال مردم استان 33 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته زکات پرداخت کرده اند.
محمدی با بیان اینکه امسال 59 درصد از برنامه های این واجب الهی محقق شده است پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از 90 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شود.
وی افزود: 825 روستا در استان مشمول پرداخت زکات هستند که از ابتدای سال بیش از هشت میلیارد ریال زکات در این روستاها جمع آوری شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اظهار داشت: از زکات جمع آوری شده در سال 97 نزدیک به 42 میلیارد ریال برای کمک به محرومان در جهت تامین معیشت، مسکن و جهیزیه هزینه شده است و 6 میلیارد یال نیز برای ساخت طرح های عمرانی مانند ساخت مسجد، حسینیه و غسالخانه پرداخت شده است.
وی گفت: پرداخت زکات واجب، شامل زکات بدن، فطر و مال می شود و زکات مستحبی نیز محصولات کشاورزی و باغی را دربرمی گیرد.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زكات محرومان كميته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک

شهرام محسنی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان