Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:32:57 GMT

رشته های دانشگاهی متناسب با آمایش علوم پزشکی باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۳۱۷۹

رشته های دانشگاهی متناسب با آمایش علوم پزشکی باشد

سمنان- ایرنا - رئیس کمیسون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش ها در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کاربردی و متناسب با آمایش علوم پزشکی باشد.

غلامحسین شهریاری شامگاه یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: دانشگاه ها در ایجاد رشته های تحصیلی دقت داشته باشند و ایجاد رشته های متناسب با نیاز جامعه را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در چینش رشته های تحصیلی توجه ویژه داشته باشد و بر اساس آمایش علوم پزشکی رشته های تحصیلی ایجاد کند.
رییس کمیسون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت سند آمایش سرزمینی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در آموزش ها، ادامه داد: دانشگاه ها در ایجاد رشته های تحصیلی، اشتغال دانش آموختگان را در نظر بگیرند.
وی گفت: رشته های تحصیلی متناسب با نیاز هر استان ایجاد شود تا دانش آموختگان بومی در رفع مشکلات هر استان موثر باشند.
رییس کمیسون بهداشت مجلس شورای اسلامی امروز در سفری از طرح های آموزشی، بهداشتی و درمانی در دست ساخت که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار دارند در شهرستان های مختلف بازدید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان رشته تحصيلي آمايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم اینک همه مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

وی از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۲۸ متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برای نخستین بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می شود همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ۳۴ نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش ،حلق و بینی، کودکان، رادیولژی جراح عمومی به بیماران به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر مجذوبی ادامه داد: تا ۲ سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب بی بهره بود اما در حال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در ۲ سال اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: هم اینک همه خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در ۲ بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

مجدوبی بیان کرد: برای نخستین بار در ملایر علاوه بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت، رادیولوژی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباوری، زنان و زایمان و روان شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت