Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:05:27 GMT

آغاز مهارت‌آموزی از مدارس اقدامی قابل توجه است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۳۴۲۹

آغاز مهارت‌آموزی از مدارس اقدامی قابل توجه است

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کم توجهی به آموزش‌های مهارتی یکی از مشکلات دانش‌آموختگان برای حضور در بازار کار است و بسیار از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم هستند.
استاندار یزد با اشاره به اقدام برای اجرای طرح ایران ـ مهارت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: باید روی این طرح تکیه کنیم زیرا مشکل ما همواره این بوده که فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فاقد مهارت هستند و اینکه مهارت آموزی از مدارس آغاز شده، جای بسی خوشحالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمانی قمی ادامه داد: تمام جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصاد و بخش‌های مختلف که ضعف هم محسوب می‌شود این است افرادی که وضع بهتری دارند نفع بهتری از این تصمیمات می‌برند و گروهی هم که توان ندارند عقب می‌مانند.
استاندار یزد گفت: جامعه‌ای که این ویژگی را داشته باشد از حقوق انسانی افراد فاصله گرفته است که باید به این نکته هم توجه کرد .
وی ادامه داد: سیاست‌های ما زمانی محقق می‌شود که تمام جامعه به‌ویژه قشر ضعیف در تصمیمات دیده شود و آن‌ها را یاری کنیم.
فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح ایران ـ مهارت اتفاق خوبی در آموزش و پرورش است، گفت: لازم است دوره‌های کارآفرینی نیز در کنار مهارت آموزی مدنظر باشد.
خامسی هامانه اظهار کرد: لازم است در کنار دوره‌های مهارت آموزی، دوره‌های کارآفرینی نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی شود تا دانش آموز بتواند از آموخته های خود در راستای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد استفاده کند.
وی تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های ایران ـ مهارت لازم است نیازهای استان نیز شناسایی شود آنگاه مهارت آموزی در مدارس آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد مدارس یزد استاندار یزد آموزش و پرورش یزد مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد