Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@10:04:29 GMT

مصوبه کمیسیون برنامه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۳۶۹۶

مصوبه کمیسیون برنامه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن دولت موظف است معادل سهم واریزی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را در بودجه منظور و پرداخت کند.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تصویب رسید که بر اساس آن همان طور که کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود تا 5 درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند، دولت هم موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کاظمی، کلیات این طرح تصویب شده و مقرر شده در جلسات بعدی کار کارشناسی بیشتری درباره آن انجام شود.

کاظمی همچنین یادآور شد: طرح دیگری که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون بودجه ارجاع شده بود، طرح آقای دکتر صادقی درخصوص لغو احکام و مجوزهای ناظر به استثنای وزارتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی بود که کلیات این طرح نیز به تصویب کمیسیون رسید.

وی اضافه کرد: در جریان مباحث حقوق‌های نجومی، دیدیم که قانون به برخی موسسات اجازه داده بود که برای خود قوانینی داشته باشند. دیوان محاسبات هم گزارشی داد و گفت که مستثنی شدن این موسسات، کار را برای نظارت سخت می‌کند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه به فرعی‌ تشخیص دادن این کمیسیون معترض بودند، یادآور شد: با توجه به اینکه کمیسیون اصلی، کمیسیون حقوقی و قضایی تشخیص داده شده، لذا مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از کمیسیون بودجه تشکیل شود تا به سوالات و ابهامات مطروحه پاسخ داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس درباره مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی

سیدکاظم دلخوش با اشاره به اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی طی روز‌های گذشته از سوی مجلس به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: تا پیش از این اگر سارقی در یک روز حتی تعداد ۲۰ سرقت به ارزش زیر ۲۰ میلیون تومانی انجام می‌داد، یا اینکه فردی کلاهبرداری زیر ۱۰۰ میلیون تومان انجام می‌داد، با او برخوردی نمی‌شد؛ به این معنا که این جرائم از مصادیق جرایم قابل گذشت بود. درخصوص جرایم قابل گذشت و شروع و ادامه تعقیب و رسیدگی و اجرای مجازات درباره این جرایم، منوط به شکایت شاکی بود.

وی افزود: به دلیل قرار داشتن این جرائم در فهرست جرایم قابل گذشت، سارقان موبایل یا کیف قاپانی که پس از ارتکاب تعداد متعدد سرقت موبایل یا کیف دستگیر می‌شدند، پس از کسب رضایت کلیه شاکیان هیچ مجازاتی را متحمل نمی‌شدند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه «در سال حدود دو سوم سرقت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون است» اظهار کرد: طی جلسات اخیر مجلس، مصوبه‌ای داشتیم که طی آن قانون مذکور اصلاح شد و جرایمی از جمله سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان و همچنین کلاهبرداری زیر ۱۰۰ میلیون تومان از فهرست جرایم قابل گذشت خارج و از مصادیق جرایم غیر قابل گذشت تعیین شدند و برای آنها تعزیرات و مجازات‌هایی پیش بینی کردیم تا مردم با آرامش مواجه شوند؛ این مسأله بازدارندگی در سرقت‌های خرد و کلاهبرداری‌های زیر ۱۰۰ میلیون را در پی خواهد داشت.

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مجازات اسلامی، «جرایم غیرقابل گذشت، جرایمی هستند که شکایت شاکی و گذشت وی در شروع به تعقیب و رسیدگی و ادامه آنها و اجرای مجازات تأثیری ندارد.»؛ به این ترتیب در این نوع جرایم، اگر شاکی نیز اعلام رضایت کند، مراجع قضایی نمی‌توانند به استناد رضایت شاکی، امر تعقیب و محاکمه و اجرای حکم را متوقف کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته
  • مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : رتبه جدید فرهنگیان بازنشسته به‌زودی اعمال می‌شود
  • توضیحات یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس درباره مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل