Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@01:14:21 GMT

اخاذی گوگل از اروپایی‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۳۷۵۸

اخاذی گوگل از اروپایی‌ها!

رویداد۲۴ اخباری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده بود حاکی از آن است که گوگل قصد دارد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی در اروپا برای استفاده از فروشگاه اینترنتی پلی استور حق امتیاز دریافت کند. اما حالا بر اساس اسنادی که در وب سایت the verge منتشر شده است، می‌توان دریافت که تولیدکنندگان موبایل موظف خواهند بود برای قرار دادن فروشگاه اینترنتی گوگل پلی‌استور در گوشی‌های اندرویدی در اتحادیه اروپا مبلغ ۴۰ دلار را بپردازند که در مجموع برای این شرکت های تولیدکننده مبلغ بسیار بالا و هنگفتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن که اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را تحت تاثیر فعالیت‌های انحصار گرایانه جریمه کرد، حالا این شرکت به نظر می‌رسد که تصمیم جدیدی را در خصوص رفتار و فعالیت در کشورهای اروپایی اتخاذ کرده است و اعلام کرده که قصد دارد از این پس از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده از پلت‌فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور حق امتیاز دریافت کند.
به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها باید برای نصب مجموعه‌ای از برنامه‌های خدمات موبایلی گوگل که شامل فروشگاه اینترنتی و آنلاین گوگل پلی‌استور نیز می‌شود، روی گوشی‌های اندرویدی مبلغ ۴۰ دلار به ازای هر دستگاه گوشی را به گوگل تقدیم کنند که این هزینه با توجه به کشور و نوع دستگاه قابل تغییر است و برای دستگاه‌های که از نخستین روز از دومین ماه سال آینده ۲۰۱۹ میلادی (اول فوریه ۲۰۱۹) و بعد از آن فعالسازی می شوند، اجرایی و اعمال خواهد شد.
بر اساس گزارش‌هایی که از سوی The Vergeبدست آمده است، گوگل جهت پوشش‌دهی هزینه‌های صدور مجوز به تولیدکنندگانی که قصد نصب اپلیکیشن‌های گوگل نظیر مرورگر گوگل کروم و فروشگاه پلی‌استور را دارند، قراردادهای مجزایی را ارائه می‌دهد که البته گوگل تاکنون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است.
چندماه پیش بود که گوگل تحت تاثیر فعالیت‌های انحصارگرایانه توسط کمیسیون اروپا جریمه شد و از آن پس قرار شد که نباید تولیدکنندگان موبایل را به نصب و قراردادن مرورگر گوگل کروم و سایر خدمات و اپلیکیشن‌های خود ملزم و مجبور کند.
به نظر می‌رسد که کشورهای اروپایی به سه دسته بندی تقسیم خواهند شد که در این میان، کشورهای انگلستان، سوئد، آلمان، نروژ و هلند باید بیشترین هزینه را بپردازند. از طرفی دیگر دستگاه‌هایی با تراکم پیکسلی بالاتر از ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ صفحه نمایش نیز باید برای دریافت مجوز از سوی گوگل ۴۰ دلار پرداخت کنند که این میزان برای گوشی‌های با تراکم پیکسلی کمتر به ۲۰، ۱۰ و ۲.۵ دلار نیز می رسد.
البته در این میان تولیدکنندگانی که مرورگر گوگل کروم و سایر اپلیکیشن ها را به صورت پیش فرض روی دستگاه‌های خود قرار نمی‌دهند، احتمالا درآمد جستجو از طریق این مرورگر را از دست خواهند داد.
به گفته تحلیلگران و منتقدان فعال در حوزه فناوری، حکم کمیسیون اروپا و تصمیم جدید گوگل تنها هزینه‌ای اضافی و گزاف بر دوش کاربران و مصرف‌کنندگان نهایی ایجاد خواهد کرد و آنها را با پرداخت هزینه‌های مازاد مواجه می‌کند که در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گوگل اروپا مرورگر اندروید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!

از این پس شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی "نوماند" برای فروش زباله‌‌های قابل بازیافت خود به شهرداری اقدام کنند! در این نرم‌افزار موبایلی، یک بازه زمانی برای کاربر مشخص می‌شود که در چه زمانی و چه محلی پسماند از آن‌ها تحویل گرفته شود - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کسب درآمد هنگفت از "زباله‌های پایتخت" سال‌هاست که از سوی "مافیای زباله" وجود داشته است و مافیای این بخش طی این سال‌ درآمد سنگینی را کسب کرده‌اند.

اگر چه طی سال‌های گذشته نیز تلاش‌های از سوی مدیریت شهری تهران برای مبارزه با مافیای زباله‌گردی صورت گرفت اما در این بین مافیا همیشه موفق‌تر بودند!

حالا در سومین سال از مدیریت شهری دوره ششم طرحی با عنوان "نوماند" در پایتخت به اجرا درآمده است؛ طرحی که برای مقابله با مافیای زباله درنظر گرفته شده است.

نرم‌افزار "نوماند" به‌منظور جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان طراحی شده‌ است؛ این اپلیکیشن روی گوشی‌های موبایلی با سیستم عامل اندروید نصب می‌شود و شهروندان به کمک آن می‌توانند درخواست بدهند که شهرداری زباله‌های قابل بازیافت آن‌ها را تحویل بگیرد!

در این سیستم، یک بازه زمانی برای کاربر مشخص می‌شود که در چه زمانی و چه محلی پسماند از آن‌ها تحویل گرفته خواهد شد؛ پس از آن در ازای تحویل زباله ارزشمند، حساب شهروند در سامانه «شهرزاد» شارژ می‌شود و می‌تواند برای تهیه بلیت اتوبوس، مترو و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک از آن استفاده کند.

بنابر برنامه‌ریزی شهرداری تهران، قرار است «نوماند» روش تحویل پسماند را راحت کند تا دیگر شهروندان نیاز به حضور در غرفه‌های دریافت زباله‌های بازیافت را نداشته‌باشند اما زمانی این اپلیکیشن موفق عمل می‌کند که مشوق‌های لازم برای ترغیب شهروندان برای تفکیک زباله و تحویل آن به شهرداری وجود داشته باشد.

طرح نوماند، مزیت‌های بسیاری را برای شهر و شهروندان دارد؛ طرحی که اگر موفق اجرا شود برای همیشه می‌توان مافیای زباله را نابود کرد اما برای اجرای این طرح نیاز به همراهی شهروندان است البته در این بخش نیز شهرداری تهران به‌ویژه  مدیریت پسماند شهرداری تهران نطارت ویژه بر اجرای طرح داشته باشد.

برهمین اساس شهروندان تهرانی می‌توانند سوپراپلیکیشن شهرزاد را نصب و با مراجعه به اپلیکیشن نوماند درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک، ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

در این طرح شهروندان می‌توانند زمان و موقعیت جغرافیایی را ثبت کنند و عوامل جمع‌آوری پسماند در همان زمان مراجعه و زباله‌های تفکیک‌شده را تحویل می‌گیرند؛ پس از وزن دقیق میزان پسماند خشک دریافتی و فاکتور نهایی را مشخص می‌کند و سپس کیف پول شهروندی آن‌ها شارژ می‌شود!

شهروندان علاقه‌مند به حفظ محیط‌زیست با مراجعه به نرم‌افزار کاربردی نوماند و ثبت درخواست برای تحویل پسماندهای خشک علاوه بر تلاش برای کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی و جلوگیری از پدیده مضموم زباله‌گردی می‌توانند از مبلغی که بلافاصله در کیف پول شهروندی‌شان واریز می‌شود برای خرید از میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه شهروند و خرید کارت بلیت مترو استفاده کنند.

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

هم‌اکنون این اپلیکیشن در دسترس شهروندان قرار گرفته است و در قالب این نرم‌افزار، می‌توانند پسماند خشک خود را به‌صورت هوشمند به عوامل اجرایی جمع‌آوری پسماندهای خشک تحویل دهند.

شهروندان می‌توانند در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، مطابق با فعالیت‌های روزمره‌شان با مراجعه به اپلیکیشن نوماند ساعت مراجعه ناوگان جمع‌آوری را تعیین و با کمترین اتلاف وقت علاوه بر شارژ کیف پول شهروندی گامی بلند در حفظ محیط‌زیست شهر خود بردارند.

 

.

 

به گزارش تسنیم، با مراجعه به سوپر اپلیکیشن شهرزاد به آدرس https://shahrzad-app.ir و ورود به اپلیکیشن نوماند و ایجاد حساب کاربری می توانند درخواست های خود را ثبت ودر ازای تحویل پسماند خشک با شارژ کیف پول شهروندی علاوه برخرید از شهروند ، میادین تره بار و طرح ترافیک این مبلغ را درامور خیریه و خداپسندانه نیز هزینه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت