Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خزانه داری آمریکا با عقب نشینی از سیاست توقف صادرات نفت ایران گفت: خریداران نفت ایران باید بیشتر از رقم ۲۰ درصدی که در سال های۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، وزیر خزانه داری آمریکا با عقب نشینی از سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران از 4 نوامبر گفت کشورش در نظر دارد واردکنندگان نفت ایران را از تحریم ها معاف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیون منوچین که در مصاحبه با رویترز سخن می گفت اظهار داشت: خریداران نفت ایران باید بیشتر از رقم 20 درصدی که در سال های2013 تا 2015 ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.

وی افزود: من انتظار دارم اگر معافیتی بدهیم کاهشی بیشتر از 20 درصد در واردات نفت ایران را از سوی کشورها شاهد باشیم.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد تاثیرات تحریم ایران بر قیمت نفت نیز گفت: قیمت نفت تا حالا بالا رفته است و بنابراین معتقدم بازار نفت پیش بینی کرده است روند کاهش صادرات نفت ایران تا چه حدی پیش می رود. من معتقدم این موضوع هم اکنون تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته است.

وی افزود: من انتظار ندارم در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به صفر برسد اما انتظار دارم در نهایت به صفر برسد. حتی تا اکنون شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در صادرات نفت ایران بوده ایم.

در حالی که ایران تاکید کرده است می تواند مانع خسارت قابل ملاحظه تحریم ها بر اقتصادش شود منوچین با اشاره به خروج شرکت های بزرگ از بازار ایران پیش بینی کرد تحریم ها خسارت زیادی به اقتصاد ایران بزند.

وی افزود: ما از هم اکنون اثرات تحریم ها را می بینیم و انتظار داریم با اجرایی شدن تحریم ها اثرات بیشتری را شاهد باشیم. طی دو سال آینده فشار اقتصادی زیادی به ایران وارد خواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد سوئیفت هم گفت واشنگتن مذاکراتی را با این نهاد مستقر در بلژیک انجام داده است تا روابط با ایران را قطع کند اما از نتیجه این مذاکرات چیزی نگفت.

آمریکا در میان هیئت مدیره سوئیفت از اکثریت آراء برخودار نیست اما می تواند این نهاد را تهدید کند در صورت ادامه همکاری با ایران هدف تحریم های خود قرار دهد.

وی در این باره گفت: به شما اطمینان می دهم هدف ما اطمینان یافتن از این موضوع است که شرکت های تحریم شده ایران نه از طرف سوئیفت و نه از طریق هر مکانیسم دیگر مبادلات مالی خود را انجام ندهند.

منوچین گفت وزارت خزانه داری آمریکا در اسرع وقت بانک هایی را مشخص میکند که می توانند مبادلات مالی مربوط به خرید کالاهای بشردوستانه را انجام دهند.

وی افزود: ما می خواهیم نتیجه مطلوب را به دست بیاوریم و آن قطع مبادلات ایران است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا ایران تحریم نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران

بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدید، تاثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران است اما تحلیلگران بازار نفت می‌گویند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمایلی به انجام اقدامی ندارد که قیمت نفت خام یا بنزین را برای شهروندان آمریکایی افزایش دهد. به گفته کارشناسان سیاست تحریم، رئیس جمهور آمریکا احتمالا از اختیارات خود در خصوص تحریم‌ها استفاده کرده و از اجرای سخت‌گیرانه آنها خودداری می‌کند.

این وضعیت، تا حدودی مشابه برخورد دولت بایدن در قبال روسیه و جنگ اوکراین است. اگرچه کاخ سفید، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده، اما تلاش کرده است درآمدهای این کشور را محدود کند و در عین حال، اجازه دهد صادرات نفت روسیه ادامه پیدا کند تا از محدودتر شدن عرضه در بازار جهانی و برانگیختن تورم در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اجتناب شود. دولت آمریکا همچنین با وجود تجدید تحریم‌های که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را هدف گرفته اند، هفته گذشته اجازه داد صادرات نفت ونزوئلا ادامه پیدا کند.

جیم لوسیر، مدیرکل شرکت تحقیقاتی «کپیتال آلفا پارتنرز» به بلومبرگ گفت:‌ معامله‌گران نفت، بی‌تفاوت هستند، زیرا می‌دانند که بایدن هر گونه معافیت‌هایی را لازم باشد، امضا خواهد کرد تا جریان نفت ایران به بازار ادامه پیدا کند، درست همان‌طور که اجازه داد بشکه‌های نفت روسیه همچنان در بازار عرضه شوند.

بازار نفت در حال حاضر حساسیت به خصوصی نسبت به محدودیت‌های بیشتر دارد. نفت برنت اوایل آوریل، در بحبوحه تقاضای جهانی قوی و ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس، از مرز ۹۲ دلار در هر بشکه عبور کرد که بالاترین حد در حدود ۶ ماه گذشته بود.

طبق گزارش شرکت «کلیر ویو انرژی پارتنرز» که در واشنگتن مستقر است، تحریم‌های جدید اگر اجرا و اعمال شوند ممکن است حداکثر ۸.۴۰ دلار به قیمت جهانی نفت اضافه کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چنین اتفاقی، خبر بدی برای بایدن خواهد بود که پس از افزایش قیمت سوخت در سال ۲۰۲۲، حجم عظیمی نفت را از ذخایر استراتژیک برداشت کرد. هر چند قیمت بنزین از سطوح مشاهده شده در آن زمان، پایین‌تر است اما امسال افزایش داشته، در حالی که هنوز فصل اوج رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟