Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > کشتی - علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری از رسیدن به فینال در مسابقات جهانی کشتی آزاد بازماندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ادامه مسابقات جهانی کشتی آزاد در مجارستان و در وزن 79 کیلوگرم عزت الله اکبری در مرحله نیمه نهایی مقابل جبرئیل حسنوف از آذربایجان شکست خورد و به فینال نرسید. همچنین در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی یکی دیگر از امیدهای ایران برای کسب طلا مقابل جی دن کاکس آمریکایی 5-2 باخت و شانس کسب طلا یا نقره را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

43257

کلید واژه‌ها : فدراسیون کشتی - کشتی فرنگی - کشتی آزاد -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی فرنگی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرنگی‌کاران ایران بر بام آسیا

  در روز نخست این بازی‌ها تیم ایران به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنزرسید که ناصر علیزاده در۸۷ ‌کیلو و امین میرزا‌زاده در ۱۳۰ کیلوگرم طلایی‌های روز نخست بودند. با پایان بازی‌های روز نخست،ایران صدرنشین بودوبا شروع مسابقات در روز دوم و پیش از بازی‌های فینال، قهرمانی تیم‌ملی کشورمان دراین مسابقات مسجل شده بود.درپنج وزن روزدوم، ایران چهار فینالیست و یک کشتی‌گیر در دیدار رده‌بندی داشت که در نهایت با دومدال طلا،دو نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. در پایان ایران با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و دو برنز مقتدرانه و با کسب ۲۰۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با ۱۴۴ و ژاپن با ۱۴۲امتیاز دوم و سوم شدند.تیم ایران با ۱۶قهرمانی، رکورددار قهرمانی کشتی فرنگی در قاره آسیا به حساب می‌آید. 
     
عملکرد عالی جانشین گرایی 
یکی ازطلایی‌های روز دوم این مسابقات، سعید اسماعیلی دروزن۶۷ کیلوگرم بود که جایگزین محمدرضا گرایی شده بود و نتیجه درخشانی به دست آورد. اسماعیلی در دور نخست ابتدا ۱۱برصفر لی‌لی ازچین رامغلوب کرد.دردوربعدمقابل فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان روی تشک رفت و پس از پایان زمان مبارزه با امتیاز عالی۸ برصفر به برتری رسید وراهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی در نیمه نهایی هم با امتیاز عالی ۱۰برصفر مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد. از قبل مشخص بود که مسابقه دشواری در انتظار اسماعیلی است زیرا کشتی‌گیر کشور میزبان به فینال رسیده بود. با این حال فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، در مبارزه فینال این وزن موفق شد با نتیجه ۳بر یک برابر بیشکیف نماینده کشور میزبان به پیروزی برسد و نخستین مدال طلای تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در ۵ وزن دوم‌ این رقابت‌ها را کسب کند. 
     
باخت تلخ رستمی
یکی از تلخ‌ترین مسابقات این دو روز، در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم برای محمدرضا رستمی اتفاق افتاد. رستمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل لنگ از چین با نتیجه ۵ بر۳به برتری رسید وراهی نیمه‌نهایی شد.وی در نیمه نهایی نیز برابر عادیلخان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰برصفر به برتری رسید وراهی فینال شد. او دربازی فینال مقابل هارادا از ژاپن قرار گرفت و در همان دو دقیقه نخست با نتیجه ۵ برصفر پیش افتاد. اما درکمال تعجب،ضرباهنگ این بازی عوض شد و نماینده ژاپن توانست با نتیجه ۹ بر۵ مسابقه رابه نفع خودش برگرداند. با این نتیجه، رستمی دومین نقره کاروان ایران را به دست آورد. 
     
شکست سنگین گرمسیری
یکی از سنگین‌ترین شکست‌ها در این دوره از رقابت‌ها برای نمایندگان ایران، در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم و برای رسول گرمسیری رقم خورد.نماینده وزن۸۲کیلوگرم ایران پس از استراحت دردورنخست، دردور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سیجین یانگ از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رفت.گرمسیری در نیمه نهایی مقابل بکزات اورونکو از قرقیزستان در یک کشتی سخت و دشوار با نمایشی زیبا به برتری ۷ بر ۷ رسید و راهی فینال شد.گرمسیری در فینال مقابل یوشیدا از ژاپن با نتیجه سنگین ۹ بر صفر تن به شکست داد تا سومین مدال نقره ایران را در این رقابت‌ها بعد از دادمرز و رستمی به دست آورد.
در آخرین وزن این مسابقات محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست حریف قزاق خود به مدال طلا رسید.

دیگر خبرها

  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • اولین پیام رهبر انقلاب بعد از حمله ایران به اسرائیل
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • فرنگی‌کاران ایران بر بام آسیا
  • ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سهم پنج وزن دوم فرنگی کاران
  • گرمسیری نایب قهرمان آسیا شد
  • ۵ طلا و یک برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • ۵ طلا و ۱ برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • محمدرضا رستمی یک قدمی مدال طلا