Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درجلسه هماهنگی این جشنواره گفت: دوازدهمین جشنواره اقوام روز‌های ۹ آبان تا ۲ آذر به میزبانی شهرستان گرگان و در روز‌های چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی گنبدکاووس گفت: برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام سال گذشته در این شهرستان تجربه موفقی بود و امسال نیز امیدواریم با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شاهد تجربه‌ای به یادماندنی از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد کاووس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمی افزود: این جشنواره همزمان با هفته وحدت و با محوریت وحدت اقوام در ۳ بخش، اجرای موسیقی اقوام، گردشگری روستایی و صنایع دستی اقوام برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح متمرکز ۳۵ طرح بوم گردی گلستان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با جشنواره از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف این شهرستان به مردم نقاط مختلف کشور و جهان است.

وی ادامه داد: گنبدکاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن ثبت شده و پرونده آن برای ثبت جهانی به عنوان شهر جهانی فرش ترکمن به یونسکو ارسال شده است.

کریمی افزود: کارگروه تخصصی برای برگزاری این جشنواره تشکیل میشود تا با بکارگیری تمام ظرفیت‌های شهرستان و نیز ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی شاهد برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت باشیم.

گنبد کاووس با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر در شرق استان گلستان قرار دارد.
انتهای پیام/فا   دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان برگزار میشود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مردمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است