Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور وی می‌تواند پایه‌گذار تحول در وزارت رفاه باشد. ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جمشید تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سوابق علمی و اجرایی، کارآمدی و تعامل سازنده با همه گرایش‌ها باعث شده تا رئیس جمهور دوباره به آقای شریعتمداری اعتماد کرده و وی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جزء مهمترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های دولت است، گفت: گستردگی جمعیت و اداره‌های تحت پوشش این وزارتخانه نیاز به وزیری دارد که بتواند راهبردها، اهداف و برنامه‌های دولت در این حوزه را با شتاب بیشتری دنبال کند که خوشبختانه شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شخصیت کاردان و دارای نگاه کلان مدیریتی است و به دلیل اعتمادی که ارکان مختلف نظام و همه گروه‌های سیاسی به وی دارند به شایستگی، سیاست‌های دولت در این بخش را اجرا خواهد کرد.

تقی‌زاده بیان کرد: سابقه اجرایی شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت سابقه قابل توجه است و وی به دلیل نوع فعالیت‌ها و ارتباط با بنگاه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی از نزدیک با مسائل و مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی آشنا است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: شریعتمداری می‌تواند با تعامل و همراهی کارگران و کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی وزارت رفاه، راه‌حل‌های اجرایی خوبی برای مطالبات و خواسته‌های آنان بیابد.

وی با بیان این که این مجموعه، هولدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه از شریعتمداری حمایت خواهند کرد، ادامه داد: رئیس جمهور تصمیم به معرفی وی به مجلس گرفته است، بنابراین همه باید کمک کنیم توانمندی‌ها و قابلیت‌های وی در حوزه تعاون، کار  و رفاه اجتماعی به بهترین شکل برای افکار عمومی و جامعه‌های هدف تبیین شود، تا وزیر پیشنهادی دولت به مجلس با بالاترین رای موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شود. 

تقی‌زاده افزود: حضور شریعتمداری می‌تواند این نوید را به بازنشستگان،‌کارگران،‌ تعاون‌گران،‌ کارفرمایان و دیگر مخاطبان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدهد که وی با اعتباری که در دولت به ویژه نزد رئیس جمهور دارد می‌تواند تغییر و تحول مهمی در تحقق برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نفع ذینفعان ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان با دعوت از کانون‌های بازنشستگی در حمایت از شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: حمایت تشکل‌های غیردولتی به ویژه کارگری و بازنشستگی و کارفرمایی می‌تواند فضایی ایجاد کند که شریعتمداری همانند دوره‌های قبل رای بالایی را از مجلس بگیرد تا با حمایت همه جانبه و با قوت و قدرت بیشتر سکان هدایت این وزارتخانه 80 میلیونی را به دست بگیرد.

انتهای پیام/

R1491/P1011199/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، جمشید امیدی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر مشارکت فعال دارند.

وی شعار امسال هفته کار و کارگر را «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»، عنوان کرد و افزود: دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، از مهمترین برنامه‌های این هفته است و امشب ( سه‌شنبه شب) ۴۲ نفر از کارگران استان مرکزی برای دیدار با ایشان به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخش دیگری از برنامه‌ها است.

امیدی عنوان کرد: بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، زنگ ورزش صبحگاهی برای کارخانجات، تجلیل از کارگران نمونه و گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه، از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

امیدی، مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: استان مرکزی طی سنوات گذشته در جذب تسهیلات و اشتغالزایی رتبه اول و دوم را داشته که امید است این مهم همچنان ادامه‌ یابد.

وی گفت: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی ( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت، که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

امیدی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ معادل ۶ و ۵۶ دهم درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۱، افزایش هفت و ۱۷ صدم درصدی را نشان می‌دهد که معادل ۱۶ هزار و ۶۷۱ نفر و نسبت به سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۵۹۹ نفر بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل یک‌هزار و ۴۸۲ کارگاه از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اضافه شده است.

امیدی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

وی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۹ به چهار هزار و ۵۶۴ نفر و در سال ۴۰۲ به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسید، که این آمار بیانگر کاهش ۳۵ و پنج دهم درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

امیدی بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: استان مرکزی در خط تولید، فضا برای کار بسیار دارد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر