Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:12:50 GMT

شهرداری در حفظ خانه های تاریخی مثبت عمل نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۴۰۹۳

شهرداری در حفظ خانه های تاریخی مثبت عمل نکرده است

زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در حاشیه تجلیل از استاد غلامحسین امیرخانی پدر خوشنویسی ایران در جمع خبرنگاران افزود: معدود املاک دارای ارزش تاریخی بودند که شهرداری توانست با شکل و قالب اصلی خود نگهداری کند، این مسیری است که از گذشته آغاز شده است و اکنون هم ادامه دارد.
وی یادآورشد: استقبال شهروندان از این اقدام شهرداری در حفظ خانه های دارای ارزش تاریخی مثبت، نیکو و پویاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نژاد بهرام اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت هایی که درون شهر تهران بوده به خاطر کم توجهی مدیریت شهری تخریب و به سازه های جدید تبدیل شده است و شاید این وضعیت چندان مورد علاقه شهروندان نباشد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری امکان خریداری خانه های مشاهیر و تاریخی را ندارد و حتی آماده همکاری با خانواده های مالک این بناها برای نگهداری آنهاست.
وی خاطر نشان کرد: لیستی از منازل دارای ارزش تاریخی برای خرید تهیه شده و دستور معاونت اجتماعی و سازمان زیباسازی شهرداری قرار گرفته است.
نژاد بهرام ادامه داد: با محدودیت اعتبار، احتمال خریداری تدریجی این بناها وجود دارد، اما شهرداری نمی تواند تمام خانه های مشاهیر یا تاریخی را خریداری کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به تبدیل خانه استاد فولادوند به موزه خوشنویسی ایران اشاره کرد و گفت: بناهای این چنینی بسیاری است اما با وجود مشکل اعتبار، برنامه خرید آنها در دستور کار قرار دارد.
وی برگزاری مراسم های تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان را نشان دهنده پیشرو بودن جامعه خواند و آن را تصویری از بالندگی اندیشه و حیات بشری به ویژه در ایران برشمرد.
مراسم تجلیل از پدر خوشنویسی ایران در خانه استاد فولادوند و با حضور هنرمندان این عرصه به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.
تهرام/3001/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی خوشنویسی شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران موزه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمید معصومی‌نژاد خبرگزاری تک نفره؛ رُم نیستم، تهران!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • (ویدئو) حمید معصومی‌نژاد خبرگزاری تک نفره؛ رُم نیستم، تهران!
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!