Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:10:59 GMT

آغاز ممنوعیت فروش پوشاک خارجی و برند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۴۶۹۳

آغاز ممنوعیت فروش پوشاک خارجی و برند

خبرگزاری فارس: یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اجرای طرح اسناد الکترونیکی در واردات و صادرات کالا‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه‌ها گفت: در حال حاضر هر کالایی که وارد کشور می‌شود شناسه دارد و وارد کننده باید کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا بتواند سایر مراحل ورود و توزیع کالا را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه انبار کالا‌ها رجیستر هستند و شناسه دار هستند و کالا‌های وارداتی بیمه می‌شوند که وسایل نقلیه حمل کننده آن دارای شناسه باشد و به این ترتیب عملیات کنترل کالا‌ها از مبدا، مسیر گمرک تا مقصد تا مرحله خرده فروشی نظارت می‌شود.

صادقی با اشاره به اجرای سیاست جدید ارزی و مزایای آن تصریح کرد: تک نرخی شدن نرخ ارز قدرت اقتصادی کشور را در عرصه بین المللی در نقطه بهینه قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه با تصمیم جدید واردات ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوع شده است گفت: برخی از این کالا‌ها، اقلامی هستند که هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و با این اقدام در کنار افزایش نرخ ارز انگیزه ورود کالا‌های قاچاق به حداقل کاهش یافت و حمایت از اجرای این تصمیم به نفع تولید داخل است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاک خارجی تصریح کرد: نمایندگی پوشاک خارجی که اکثرا در شمال شهر مستقر هستند با این اقدام امکان واردات ندارند و نمی‌توانند ادعای نمایندگی کنند و به زودی اجناس موجود آن‌ها تمام می‌شود و فرصتی برای فروش پوشاک داخلی است.

صادقی عنوان کرد: نمایندگی‌های کالا‌های خارجی و فروشندگان اقلام برند با هماهنگی اتاق اصناف و با اختیاراتی که قانون نظام صنفی تعریف کرده است می‌توانند کالا‌های با کیفیت تولید داخل را عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در پایان گفت: برخی برند‌های پوشاک می‌توانند با تولید مشترک داخلی اقدام به فروش کالا‌ی پوشاک کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پوشاک برند قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری گفت: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودرو‌های عبوری در سطح شهر به طور همزمان دو دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۰۰۰ بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

 این مقام انتظامی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای اجرای وظایف خود و مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

منبع: پلیس امنیت اقتصادی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان