Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:29:12 GMT

تهران بیش از ۲۳ هزار کلاس فرسوده هم دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۴۸۳۹

تهران بیش از ۲۳ هزار کلاس فرسوده هم دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص آخرین نشست تبیین سند توسعه تهران، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور استاندار محترم تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، بر توسعه فضاهای آموزشی استان تهران تأکید شد.

وی افزود: استاندار محترم تهران به دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد تا در خصوص ساخت ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران مساعدت و همراهی با نوسازی مدارس تهران داشته باشند تا در مدت زمانی قابل توجه این تعداد فضای آموزشی به مجموعه کلاس‌های درس تهران افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مجموعه استان تهران به ۹۰۰ فضای آموزشی ۱۵ کلاسه که به معنی ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است نیاز داریم تا وضعیت تهران به شرایط استاندارد کشوری نزدیک شود؛ این اقدام استاندار محترم تهران و همراهی برای ساخت ۱۲ هزار کلاس درس، بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی را مرتفع خواهد کرد.

شهری با اشاره به اینکه میزان تراکم دانش‌آموزی در برخی کلاس‌های درس استان تهران فراتر از ۳۰ نفر است، خاطرنشان کرد: استانداردهای کشوری نشان می‌دهد که میزان تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس درس نباید فراتر از ۲۴ دانش‌آموز باشد و با افزوده شدن ۱۲ هزار کلاس درس مشکلات مربوط به تراکم دانش‌آموزی نیز تا حدودی مرتفع می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: «تهران» به ساخت فضاهای آموزشی جدید نیاز دارد و برای رسیدن به شرایط و استانداردهای کشوری می‌بایست مدارس مطابق با رشد جمعیت احداث شود و در شرایطی که تهران و به ویژه حاشیه این کلان شهر بزرگ هر روز شاهد مهاجران از دیگر شهرها است، لذا ساخت و پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی فرسوده استان تهران، گفت: هم‌اکنون از مجموع ۵۳ هزار و ۴۴۵ کلاس درس دولتی در استان تهران، بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده هستند.

کد خبر 4437319

منبع: مهر

کلیدواژه: علی شهری نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۷ شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش اربعین 97 شهر تهران کنگره ملی خانواده قوه قضاییه خانواده سازمان تامین اجتماعی بیمه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم. در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد، چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تاثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزار‌هایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی نیز گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبود‌هایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است