Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@15:21:45 GMT

راز‌هایی برای شستشوی انواع مو

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۰۳۶

راز‌هایی برای شستشوی انواع مو

تمیز کردن مو‌ها یکی از عناصر مهم برای سلامتی و درخشانی مو‌ها بوده و توجه به مواردی مثل شستشوی درست مو‌ها تاثیر بسیاری در مراقبت از مو‌ها دارد.

پوست شامل غده‌های چربی هست که وظیفه آن‌ها تولید و ترشح چربی به سطح پوست برای لطافت و نرمی مو‌ها می‌باشد؛ به همین دلیل بر اساس کار این غدد، مو‌ها در سه گروه چرب، معمولی و خشک قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شستشوی مو، نقش بارزی در جلوگیری از ریزش مو و زیبایی دارد و به همین دلیل توجه به نوع شوینده، دوره زمانی شستشو و نحوه شستشو دارای اهمیت فراوانی است.

در زیر به بیان نکات ساده و مهمی از مو و شستشو میپردازیم.

مو‌های چرب: تعداد افراد دارای این نوع مو نسبت به سایر انواع بیشتر است؛ شستشوی این نوع مو‌ها باید بدون دخالت ناخن، برس و یا انگشتان انجام شود و تنها با کف دستان و بصورت دورانی شستشو داده شود.

شستشوی یک روز در میان و در هر نوبت، دو مرتبه شستشو کفایت می‌کند؛ به یاد داشته باشید که آبکشی این مو‌ها با آب ولرم انجام شود (فراموش نکنید که نیازی به نرم کننده در شستشو نیست).

مو‌های خشک: این نوع موها، کمترین تعداد افراد را در بین انواع مو‌ها دارند و برای شستشو لازم است از شامپو‌های حاوی نرم کننده و یا کرم استفاده کرد (شامپو‌های حاوی کتیرا گزینه مناسبی است).

در شستشوی آن‌ها نیز باید از چنگ زدن و برس کشیدن پرهیز نمود و دو روز در میان و در هر نوبت دو مرتبه شستشو انجام داد (آب داغ برای شستشوی آن‌ها خیلی مضر است).

مو‌های معمولی: میزان چربی این مو‌ها و تعداد افراد دارای این نوع مو، در بین دودسته قبلی قرار دارد و به همین دلیل نیز نحوه شستشو باید تا حدودی بین به دو نوع قبلی انجام شود.

نکته مثبتی که در مورد شامپو بچه وجود دارد اینکه به دلیل عدم خاصیت قلیایی، گزینه مناسبی برای مو‌های حساس به شمار می‌آید، هرچند که برخی از قدرت شویندگی آن راضی نباشند.

ریزش مو از نگرانی‌های همه افراد است و دانستن این مسئله مهم است که ریزش عوامل متعددی نظیر استرس، رژیم‌های تغذیه، وراثت، کمبود آهن و روی، تب شدید و زایمان دارد؛ پس تنها با مراقبت از مو‌ها نمیتوان مو‌های زیاد و زیبایی داشت و رعایت بهداشت کامل بدن لازم است (بدانید ریزش حدود صد تار مو در روز طبیعی است)؛ و در آخر اینکه، تغییر ناگهانی درجه آب در هنگام شستشو (چه خیلی سرد و چه خیلی داغ)، باعث ایجاد شوک در ریشه مو‌ها و ریزش آن‌ها می‌شود.


منبع: دکتر سلام

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی شستشو مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین کارکرده چند؟
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت