Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران با برتری مقابل کشتی‌گیر روس به مدال برنز جهان رسید تا تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۲ برنز یزدانی و هادی،پنجمی یخکشی و حذف حسین‌خانی در ۴ وزن نخست به کار خود پایان دهد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست پایتخت مجارستان، پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده ۲ مدال طلای بازی های آسیایی در دیدار رده‌بندی به مصاف آنزور خزریف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی در حالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که با جنگندگی و تلاش زیاد کشتی‌گیر روس را از نفس انداخت و بارها با زیرگیری از حریف موفق شد وی را در خاک خود بنشاند و در نهایت به این پیروزی ارزشمند برسد.

هادی که در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود، پیش از این در مبارزه نخست روبرت باران از لهستان و دارنده مدال برنز اروپا را مقتدرانه و با نتیجه یازده به صفر شکست داد.وی در ادامه در کشتی دوم برابر ابراهیم سعیدوف دارنده مدال برنز المپیک ریو از بلاروس ۱۱ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. هادی در یک چهارم نهایی نیز در مصافی نفسگیر دست به کار بزرگی زد و به عنوان اولین ایرانی توانست طاها آکگول قهرمان المپیک ریو و دارنده دو طلای جهان را ۳ بر ۲ شکست دهد و با این برد ارزشمند به نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برسد اما در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک با نتیجه ۱۳ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

پیش از او نیز حسن یزدانی با شکست دادن 11 به 5 حریف روس خود اولین مدال برنز ایران را کسب کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین پرویز هادی کشتی آزاد قهرمانی جهان مدال برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز

روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها  ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی و هلیا اسدیان به ترتیب در فرم‌های چانگ‌چوان و نان‌چوان دو مدال برنز در تالو به دست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و‌ مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان