Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی آزاد ایران در پنجاه و پنجمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی جهان در مجارستان به دو برنز در چهار وزن نخست بسنده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که هیچ کدام از شاگردان رسول خادم در ۴ وزن روز نخست نتوانستند فینالیست باشند، امروز حسن یزدانی و باقر یخکشی در شانس مجدد به مصاف رقبای خود رفتند و هر 2 نفر هم با شکست رقبای خود به دیدار رده بندی راه یافتند تا در کنار پرویز هادی که از رسیدن به فینال باز مانده بود، سه شانس برنز کشتی آزاد ایران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این سه مسابقه نفسگیر، پرویز هادی کشتی گیر آذربایجانی کشورمان در کنار حسن یزدانی اعجوبه مازندرانی موفق شدند با برتری قاطع مقابل حریفان روس، دو نشان برنز را به نام ایران رقم بزنند.

یک برنز؛ یادگاری یزدانی از بوداپست 2018

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم قهرمانی جهان و در دیدار رده‌بندی مقابل داورن کوراگلیف از کشور روسیه با نتیجه 11 بر 5 به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد. یزدانی هر چند بار دیگر در دقایق پایانی دچار افت فیزیکی شد اما با اختلاف حریف روس را مغلوب کرد و اجازه تکرار باخت تلخ مقابل تیلور را نداد.

یزدانی در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافته بود.

برنز ارزنده سنگین وزن به نام دلاور تبریز

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی با کشتی هایی فراتر از انتظار موفق شد توانایی خود را ثابت کند و در دیدار رده‌بندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با نتیجه 11 بر 2 مقابل آنزور خیزریف از روسیه به پیروزی کوبنده رسید و صاحب مدال برنز شد.

هادی در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شده بود.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از حذف رقیب سنتی خود از المپیک ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش مشرق،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق اطلاعاتی که به دست آمده یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • حسن یزدانی از اردوی بعد به جمع آزادکاران اضافه خواهد شد
  • کامنت عجیب و جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلالی‌ها پس از شب تلخ + عکس
  • کامنت عجیب سیاوش یزدانی زیر پست الهلال با ایموجی خنده! + عکس