Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است، تاکید کرد: برای هرنوع گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا شود، آمادگی داریم اما ظاهراً دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد جدی روابط را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و کانادا اظهار داشت: روابط ایران و کانادا دارای قدمت طولانی و برای دو طرف پر اهمیت بوده است.

وی افزود: هنوز واقعیت قطع یک جانبه روابط از سوی کانادا را درک نمی کنیم و برای ما هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است.‌ مصوبه مجلس کانادا هم که دولت آن کشور را به عدم پیگیری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط مکلف کرده است را هم بدعتی عجیب می دانیم که بی سابقه است.

قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف نسبت به این قانون در کانادا اعتراض کرده است و آن را مبنایی نادرست در حقوق بین الملل قلمداد کرده که مصونیت دولت ها را نقض می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: با این وجود البته با توافق طرفین و با روی کار آمدن دولت لیبرال ها ما مذاکرات با دولت فعلی کانادا را در چند مرحله و در تهران و کشور ثالث ادامه دادیم و آمادگی خود را برای گشایش بخش های کنسولی دو کشور اعلام کردیم اما به نظر می رسد ظاهراً دولت کانادا به لحاظ مسایل داخلی آمادگی لازم را ندارد و نمی تواند گام جدی برای پیشبرد روابط بردارد.

قاسمی تاکید کرد: البته همگان می دانند که رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است و باید دو طرف خواهان ارتباط باشند، در هرحال تهران برای هرنوع تلاش و گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا شود و معضلات و مشکلات کنسولی آنها را برطرف کند، آمادگی دارد و طرف کانادایی نیز از این موضوع آگاه است.
 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند، همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک سال نو، افزود: باید بر روی تحقق شعار سال متمرکز شویم که نیل به اهداف این شعار، کلید توسعه و رونق اقتصادی برای کشور و به تبع آن استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای این منظور قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان راه اندازی می‌شود و با تعیین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی، تصمیم سازی و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

عبداللهی گفت: تمامی دستگاه‌های استان به ویژه جهادکشاورزی استان که سهم قابل توجهی در شعار سال دارد، باید برنامه عملیاتی با زمانبندی و تعیین اهداف، ارائه دهند.

وی افزود: موضوع ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی، مسئولیت و بار بزرگی است که دولت سیزدهم برای کسب رضایتمندی مردم به دوش کشید.

استاندار البرز گفت: باید مردم را از این امکانی که فراهم شده آگاه کنیم و با نظرسنجی از نگاه مردم و مدیران به بررسی میزان رضایتمندی، چالش‌ها و... در این طرح بپردازیم.

وی افزود: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند. همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

عبداللهی از جهادکشاورزی استان خواست تا مرغداری‌ها و مراکز پرورش دام سبک را در استان بررسی و در جهت افزایش ظرفیت و احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به نقش راهبردی کارگاه‌های مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیشبرد افزایش تولید
  • پیشبرد مذاکرات بانکی ایران و روسیه
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد