Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@16:13:48 GMT

پیمان سپاری ارزی در پایان راه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۴۰۳

پیمان سپاری ارزی در پایان راه

ساعت 24- براساس خبرهای دریافتی ساعت 24 به نظر می رسد به دلیل فشار فوق العاده بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان غیر از پتروشیمی و فولاد که هیچ یارانه ای از دولت نمی گیرند و فقدان شرایط دولت برای برگشت ارز صادراتی از سوی این صادرکنندگان ، پیمان سپاری ارزی به روش فعلی به آخر خط رسیده است.

عصر روز یکشنبه نشستی با حضور برخی از اعضای هیات رییسه با شماری از صادرکنندگان در اتاق بازرگانی ایران بر گزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هدف از این نشست دادن پیشنهاد اجرا یی از سوی بخش خصوصی به دولت و بانک مرکزی به درخواست نهاوندیان و همتی است. براساس خبرهای دریافتی ساعت 24 به نظر می رسد به دلیل فشار فوق العاده بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان غیر از پتروشیمی و فولاد که هیچ یارانه ای از دولت نمی گیرند و فقدان شرایط دولت برای برگشت ارز صادراتی از سوی این صادرکنندگان ، پیمان سپاری ارزی به روش فعلی به آخر خط رسیده است.

به گزارش ساعت 24 در نشست کمیسیون توسعه  صادرات اتاق ایران انتقادهای تندی از دولت وبانک مرکزی بابت سخت گیری بیش از اندازه به صادرکنندگان شد. اعضای این کمیسیون باور دارند که دولت در شرایط فعلی هیچ علاقه ای به صادرات  ندارد مگر اینکه ارز حاصل از این فعالیت با قیمت دولتی و بانک مرکزی ساخته شده در اختیار دولت قرارگیرد. شماری از اعضای این کمیسیون که بیشتر صادرکنندگان کالاهای سنتی مثل خشکبار ، فرش ، پسته و اقلامی از این دست کالاها  هستند با صراحت می گفتند که از سوی اتاق بازرگانی باید پیام صریح به دولت داده شود که مگر دولت برای تولید این کالاها به ما یارانه می دهد که انتظار دارد صادرکنندگان این کالاها که تولید خود را با دلار بازار آزاد انجام می دهند  دلارخود را به قیمت هردلار هشت هزارتومان به دولت برگردانند.

نکته جذابی نیز از سوی یک صادرکننده بیان شد که موجب تشویق شد. اوگفت از رییس جمهور ایران تعجب می کنم که از صادرکنندگان پول ملی کشور را نمی پذیرد و چشمش دنبال پول خارجی است.

یکی از صادرکنندگان فرش دست بافت گفت: کل ارزش صادرات این محصول به 400 میلیون دلار تنزل کرده است و منافع این صادرات برای پرداخت مزد صدها هزارنفر بافنده در سراسر کشور می رود و اگر  پیمان سپاری تحمیلی اجرایی شود از مزد این صدها هزار بافنده باید به دولت یارانه پرداخت شود. یک صادرکننده تاکید کرد یکی از مدیران دولت گفته است دولت در حال جنگ اقتصادی با آمریکا است و بخش خصوصی باید ارز حاصل از صادرات را به دولت بفروشد و درغیر این صورت ما صادرات نیاز نداریم. وی اصرار داشت دست کم باید دولت قبول کند صادرکنندگان دربرابر صارات بتوانند واردات داشته باشند .

یکی دیگر از اعضای کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران گفت الان کارت بازرگانی اجاره ای در برخی استانها رواج دارد و عده ای نیز از این کارتهای  اجاره ای استفاده می کنند و آن وقت صادرکنندگان قدیمی باید اجبارا بابت هردلار صادرات تا 6 هزارتومان به دولت یارانه بدهند. یک صادرکننده دیگر با انتقاد از همتی رییس کل جدید بانک مرزی گفت هرچه توضیح داده می شود که نمی توان و نباید از صادرکننده انتظار داشت درجایی که هیچ یارانه ای از دولت نمی گیرد  ارز خودرا به قیمت زیر بازار به دولت بفروشد اما او می گوید مرغ یک پا دارد و باید ارز حاصل از صادرات برگردد. نکته جذابی نیز از سوی یک صادرکننده بیان شد که موجب تشویق شد. اوگفت از رییس جمهور ایران تعجب می کنم که از صادرکنندگان پول ملی کشور را نمی پذیرد و چشمش دنبال پول خارجی است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد