Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد حسینی با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات اظهار داشت: در طول اجرای قانون برنامه توسعه، از حقوق کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته اند کاسته و به صندوق واریز می‌شد تا از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند، از آن طرف نیز دولت معادن این بکسری به حساب فرهنگیان واریز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: این حکم در قانون برنامه پنجم توسعه احصا نشده بود، به همین جهت برخی نمایندگان خواستار دائمی شدن این موضوع هستند تا دیگر دغدغه آن وجود نداشته باشد که موضوع در تنظیم قوانین به دست فراموشی سپرده شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: طرح پیشنهادی نمایندگان به عنوان طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخضی از مقررات مالی دولت در کمیسیون تصویب شد و برای بررسی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.

وی گفت: بر این اساس به ماده ۱۵ مکرر قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بندی با متن زیر الحاق می‌شود:"کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت در صندوق فرهنگیان را پذیرفته اند یا خواهند پذیرفت و ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا ۵ درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند، دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند. "

حسینی ادامه داد: همچنین به عنوان کمیسیون فرعی موضوع طرح احکام و مجوز‌های ناظر به استثنای وزارتخانه ها، موسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام، از شمول قوانین و مقرارات عمومی در دستور قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس توضیح داد: نتایج حاصل از بررسی‌ها و رسیدگی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که بسیاری از شرکت‌های دولتی ضمن استفاده از قوانین و مقررات عمومی که حاوی تسهیلات برای بخش عمومی هستند، از اجرای قوانین و مقرراتی که واجد محدودیت و قید و بند‌هایی برای آنهاست، خودداری می‌کنند.

وی گفت: علت اصلی شرکت‌های مذکور در اتخاذ سیاست أخیر استناد به عباراتی نظیر «شرکت‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام» است که در برخی از قوانین و مقررات وجود دارد. این وضعیت ضمن اینکه نهاد قانونگذاری را در موارد زیادی با چالش مواجه ساخته و موجب بروز تفاسیر متعدد از احکام قانونی در خصوص شمول شرکت‌های مذکور در دامنه قوانین عمومی شده، نظارت بر شرکت‌ها و سازمان‌های مزبور را نیز با چالش جدی مواجه ساخته و سوء استفاده از رویه مذکور در برخی از نهاد‌ها علاوه بر این که شرکت‌های مورد بحث را به مأمنی برای گریز از اجرای قوانین و مقرارات عمومی حاکم بر شکرت‌های دولتی کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: از این روی کلیات طرح پیشنهاد در کمیسیون مصوب شد، اما ایراداتی در متن وجود دارد که می‌تواند مشکل ساز باشد، به همین منظور کمیته‌ای برای رفع اشکالات تشکیل می‌شود و پس از اصلاحیه موضوع را برای بررسی به کمیسیون اصلی ارسال می‌کنیم.

 

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حسینی برنامه بودجه آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳