Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@09:54:28 GMT

رایکونن فاتح مرحله هجدهم فرمول یک شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۵۸۸

رایکونن فاتح مرحله هجدهم فرمول یک شد

ورزش جهان - راننده فنلاندی فاتح مرحله هجدهم رقابت‌های فرمول یک شد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ ورزشی ورزش جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله هجدهم فصل جاری رقابت‌های فرمول یک با قهرمانی کیمی رایکونن، راننده فنلاندی تیم فراری به پایان رسید.

 در این مرحله که در 56 دور در پیست اوستین واقع در تگزاس آمریکا برگزار شد، رایکونن با زمان یک یک ساعت و 34 دقیقه و 18 ثانیه و 643 هزارم ثانیه  جلوتر از مارک ورشتاپن راننده هلندی تیم ردبول و لوئیس همیلتون انگلیسی از تیم مرسدس از خط پایان گذشت و اولین قهرمانی خودش در فصل جاری را جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین تیم فراری هم در رده تیمی قهرمان شد. به این ترتیب در جدول راننده‌ها پس از 18 دور، همیلتون با 346 کماکان صدرنشین است اما قهرمانی‌اش حداقل یک دور به تعویق افتاد. سباستین فتل آلمانی با 276  و کیمی رایکونن فنلاندی با 221  هم دوم و سوم هستند.

 انتهای پیام/ 

R7879/P1011199/S3,28/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس-سپاهان،خیلی دور خیلی نزدیک/تراکتوربه دنبال سومین قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انجام دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم، امروز یکشنبه ۲۷ اسفند بازی‌های این مرحله قرعه کشی خواهد شد و تیم‌ها حریفان خود را خواهند شناخت.

تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکست برابر مس رفسنجان، بزرگترین غایب این مرحله در میان تیم‌های لیگ برتری است. استقلال تنها حذف شده تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی نبود و تیم‌های نساجی مازندران، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و صنعت‌نفت آبادان هم نتوانستند مقابل حریفان خود به پیروزی دست یابند و خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشتند.

پرسپولیس، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، پیکان و هوادار ۱۰ تیم لیگ برتری حاضر در مرحله یک هشتم نهایی هستند که امروز حریفان خود در این مرحله را خواهند شناخت. به جز تیم‌های لیگ برتری، تیم‌های چادرملو اردکان، سایپا تهران، فجرسپاسی شیراز، مس کرمان، مس سونگون ورزقان و استقلال ملاثانی هم از لیگ دسته اول در این مرحله حضور دارند. برخلاف دوره‌های گذشته تیم‌های لیگ دسته دوم و سوم نتوانستند تا به این مرحله خود را بالا بکشند و فوتبال دوستان در این مرحله شاهد رقابت تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اولی خواهند بود.

پرسپولیس و سپاهان اگر در این مرحله با هم رو به رو شوند خاطرات دیدار فصل گذشته دو تیم زنده خواهد شد. سال گذشته پرسپولیس موفق شد در ورزشگاه نقش جهان با نتیجه ۴ بر ۲ سپاهان را شکست دهد و گام بلندی را برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات برداشت. اگر وقت‌های قانونی ۹۰ دقیقه را در نظر بگیریم، پرسپولیس و سپاهان ۵ بار رو در روی هم در جام حذفی قرار گرفته‌اند که ۴ پیروزی سهم سرخ‌ها و یک پیروزی سهم زردپوشان بوده است.

البته دیدارهای دیگری هم می‌تواند حساس و مهم باشد؛ با نگاهی به تیم‌های راه یافته به این مرحله سه تیم پرسپولیس، سپاهان و تراکتور نسبت به دیگر تیم‌ها از شانس بالایی برای قهرمانی در این دوره از مسابقات دارند و مصاف هر کدام از این تیم‌ها با هم می‌تواند بازی جذابی را برای تماشاگران خلق کند. تراکتوری‌ها دو بار قهرمان این جام شده اند و به دنبال کسب سومین قهرمانی خود در این مسابقات هستند.

پرسپولیس و استقلال تهران هرکدام با ۷ بار قهرمانی در جام حذفی، از این لحاظ رکورددار هستند و پرسپولیس این شانس را دارد تا با توجه به حذف استقلال توسط مس رفسنجان با قهرمانی در این دوره از مسابقات تبدیل به پر افتخارترین تیم جام حذفی تبدیل شود. البته نباید از کیفیت تیم‌های خوب لیگ دسته اولی از جمله چادرملو اردکان و فجر سپاسی گذشت و سایر تیم‌ها هم می‌توانند با پیروزی برابر تیم‌های لیگ برتری شگفتی ساز شوند.

کد خبر 6056363

دیگر خبرها

  • تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی
  • ۳۳ میلیون؛ خرج نوروزی یک دختر بچه هشت ساله
  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • ۲ عضو کانون گلستان، برگزیده مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب»
  • فاش شدن یک مسیر اختصاصی برای خروج فرستاپن
  • فاش شدن یک مسیر اختصاصی برای خروج فرستاپن از ردبول
  • هادی چوپان فاتح آرنولد کلاسیک انگلیس شد
  • پرسپولیس-سپاهان،خیلی دور خیلی نزدیک/تراکتوربه دنبال سومین قهرمانی
  • ادامه افتخارآفرینی گرگ پارسی/ چوپان فاتح آرنولدکلاسیک انگلستان شد
  • سپاهان شیراز، فاتح لیگ برتر فوتبال امید‌