Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@14:51:05 GMT

ردپای رژیم صهیونیستی در ترور خاشقجی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۷۰۳

«موآو واردی» از فعالان رسانه‌ای و تحلیلگران شناخته شده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد «احمد العسیری» معاون رئیس سازمان اطلاعات سعودی که در رابطه با پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد، برکنار شد، یکی از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی سعودی است که بیشترین همکاری امنیتی و اطلاعاتی را تل‌آویو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، واردی شنبه (دیروز) در واکنش به برکنار شدن عسیری از منصبش گفت این موضوع خبری بد برای «اسرائیل» است زیرا بسیاری در اینجا ‌می‌دانند که شریکی واقعا ارزشمند را از دست داده‌اند.

اولین بار است که یک تحلیلگر صهیونیست به تشریح هویت عسیری و نقش پررنگ او در همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو می‌پردازد؛ واردی به داشتن روابط محکم با محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی معروف است.

در ادامه این گزارش آمده است علیرغم آنکه تحلیلگر صهیونیست به هویت مسئولان اسرائیلی که عسیری با آنها در ارتباط بوده، نپرداخته اما احتمالا این مسئولان وابسته به «موساد» و «شین‌بت یا شاباک» هستند.

«رام بن براک» معاون رئیس پیشین موساد سال گذشته در گفت‌وگویی که با روزنامه «جروزالم پست» انجام داد، اعلام کرد، این مقام سعودی در مقابله با مقاومت فلسطین، با تل‌آویو همکاری می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌تر اعلام کرده بودند به درخواست رژیم صهیونیستی، عربستان چند سالی است که بشدت از جمع‌آوری کمک در این کشور برای فقرا، نیازمندان و شهدای کرانه باختری جلوگیری می‌کند تا احیانا این کمک‌ها به دست مقاومت فلسطین نرسد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ مهرماه (۲اکتبر) ناپدید شد. رژیم سعودی در ابتدا مدعی شده بود او از کنسولگری خارج شده است اما نهایتا شب گذشته به مرگ او اعتراف کرد.

در پی اذعان رسمی عربستان سعودی به مرگ خاشقچی ، شماری از مقامات دستگاه اطلاعاتی این کشور برکنار شدند، و ملک سلمان نیز دستور تشکیل یک کمیته وزارتی به ریاست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد برای بازسازی ساختار دستگاه اطلاعات کل این کشور را صادر کرد.

بنا بر این حکم، سرتیپ خلبان «محمد بن صالح الرمیح» معاون رئیس اطلاعات کل عربستان در امور اطلاعات، سرتیپ «عبدالله بن خلیفة الشایع» معاون اطلاعات کل در امور انسانی، سرتیپ «رشاد بن حامد المحمادی» مدیر اداره کل امنیت و حمایت در اطلاعات کل، «سعود القحطانی» مشاور مشاور دیوان سلطنتی و «احمد العسیری»، نایب رئیس دستگاه اطلاعاتی عمومی ( سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی) برکنار شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی معاون قتل موساد عربستان فلسطین عربستان سعودی مرگ رژیم صهیونیستی عربستان مرگ خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد