Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@00:33:54 GMT

پذیرایی از زائران امام حسین (ع) توسط ۱۰۰۰ دانشجو

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۹۳۳

پذیرایی از زائران امام حسین (ع) توسط ۱۰۰۰ دانشجو

خبرگزاری فارس: هزار دانشجو از تشکل‌های مختلف دانشجویی همزمان با پیاده روی گسترده اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام واقع در عمود ۱۳۳۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی پذیرای زائران امام حسین (ع) خواهند بود.

در همین راستا گردهمایی پیش از اعزام موکب دانشجویان جهان اسلام با هدف توجیه چارت تشکیلاتی و ارائه آخرین آموزش‌ها و توجیه‌های مورد نیاز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب دانشجویان جهان اسلام امسال در عمود ۱۳۳۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی برپا می‌شود و در حوزه‌های مختلف اقدام به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهد کرد.

خدمات بهداشتی، فرهنگی، پزشکی، محل خواب، ایستگاه پذیرایی و ارائه صبحانه، غرفه کودکان، غرفه اطلاع رسانی و رسانه، غرفه بین الملل، غرفه تشریفات، برگزاری هیات عزاداری در کلیه شب‌های استقرار موکب، غرفه شبیه سازی وقایع کربلا با دستگاه VR از جمله خدمات این موکب خواهند بود.

بخش مهم دیگر این گردهمایی توجیه گروه به گروه خادمین توسط تیم پزشکی مستقر در موکب بود، حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت خدام گام مهمی در حفظ بهداشت موکب و ارائه خدمات مناسب‌تر به زائرانی می‌باشد که از محیط خواب و ایستگاه‌های پذیرایی موکب خدمات دریافت خواهند کرد.

در این خصوص آموزش‌های لازم توسط تیم پزشکی به خدام بخش‌های مختلف ارائه شده و راهکار‌های عملیاتی لازم برای حفظ بهداشت محیط و اقلام پذیرایی، نحوه رسیدگی به زائرانی که دچار بیماری شده اند، نحوه تداوم فعالیت خدام و توضیحات در خصوص مشکلات پزشکی شایع در چنین فضا‌هایی و نحوه مواجهه صحیح با آن‌ها آموزش داده شد.

نظر به محوریت فعالیت‌های فرهنگی در خدمات موکب دانشجویان جهان اسلام، آخرین وضعیت آماده سازی برنامه‌های فرهنگی موکب نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

اتحاد ملت‌ها و جوانان ایرانی و عراقی حول شعار "حب الحسین یجمعنا"، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم، شناخت ظالم و قیام برای خدا از جمله محور‌های تبلیغی مد نظر تلاش‌های فرهنگی موکب دانشجویان جهان اسلام است.

موکب دانشجویان جهان اسلام دومین سال است که با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برپا می‌شود و هدفگذاری اصلی خویش را کار فرهنگی تبلیغی و ارائه خدمات به دانشجویان جهان اسلام، حاضر در پیاده روی اربعین حسینی قرار داده است.

هیات‌های دانشجویی اردو زبان، آذری زبان، هیاتی از کشور‌های اروپایی، هیاتی از شهر هامبورگ آلمان و گروه‌های چند نفره پیاده روی و همچنین توریست‌هایی که با هدف آشنایی با واقعه اربعین در پیاده روی امسال شرکت می‌کنند، از جمله گروه‌هایی هستند که طبق برنامه قبلی در طول مدت خدمت رسانی این موکب در آن اسکان خواهند گرفت.

این موکب واقع در عمود ۱۳۳۸ از یک تا هشتم آبان ماه با ظرفیت اسکان ۳۰۰ برادر و ۳۰۰ خواهر آماده خدمت رسانی خواهد بود.

گفتنی است کاروان نزدیک به یک صد نفره خدام موکب دانشجویان جهان اسلام روز یکشنبه ۲۹ مهرماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مراسم بدرقه در کنار مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم و تحقیقات به سمت مرز عراق عازم خواهند شد، این در حالی است که تیم پیشرو که وظیفه آماده سازی اولیه زمین محل احداث موکب را بر عهده داشتند، همچنین کامیون‌های حامل تجهیزات و اقلام چند روز پیش به سمت مرز رهسپار شده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پذیرایی زائران اربعین دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی