Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:41:18 GMT

ام وی ام X۲۲ دنده‌ای را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۶۰۶۴

ام وی ام X۲۲ دنده‌ای را بشناسید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،چند ماه از عرضه‌ی کراس‌اور X۲۲ با برند MVM می‌گذارد. این خودرو با قیمتی پایین‌تر از محصولات مشابه، مورد توجه قرار گرفته است و به‌عنوان کوچک‌ترین محصول چری، در ایران عرضه می‌شود.

برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کراس‌اور‌های چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X۲۲ از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X۳ فروخته می‌شود.

با این حساب، چهار مدل کراس‌اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو ۲، تیگو ۳ (X۳۳ با برند MVM)، تیگو ۵ و تیگو ۷ هستند. در روز‌های اخیر، به بررسی کامل خودرو‌های تیگو ۵ و چری تیگو ۷ در زومیت پرداخته‌ایم و حال به سراغ کوچک‌ترین عضو این گروه می‌رویم که به نظر می‌رسد با توجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد.

طراحی ظاهری و بدنه

کراس‌اور X۲۲ با نوعی پختگی در طراحی روبرو است که فراتر از یک محصول چینی به نظر می‌رسد. کافی است نگاهی به نسخه‌ی اول X۳۳ داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودرو‌های چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی X۲۲، طراحی بهتر و البته راضی‌کننده‌ای دارند.

در نمای روبرو، چراغ‌های درشت X۲۲ هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X۲۲ را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودرو‌های دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده می‌شود که البته برای X۲۲ به جای لوگوی چری (که شبیه به حرف A. است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و به‌صورت لانه‌زنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالی‌که متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده می‌کند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت.

زیبایی بخش روبروی X۲۲ به همین‌جا ختم نمی‌شود و با قطعه‌ای نقره‌ای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشه‌های سپر همراه با چراغ‌های مه‌شکن، نمره بسیار خوبی می‌گیرد. فراموش نکنیم، حجم‌دهی بسیار خوبی در بخش جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و جای‌گذاری چراغ، تقویت می‌شود.

از نمای کنار، به‌سختی می‌توان ایرادی به طراحی X۲۲ گرفت. حالت آیرودینامیک این خودرو به‌خوبی حفظ شده است، درحالی‌که اندازه‌ی پنجره‌ها و شیب سقف، راضی‌کننده به نظر می‌رسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیر‌ها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودرو‌های امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است.

بسیاری از سازندگان خودرو‌های چینی که تا به حال دیده‌ایم، اهمیت کمی به طراحی عقب داده‌اند و این موضوع برای X۲۲ نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغ‌های عقب، نه‌تن‌ها وجه اشتراکی با چراغ‌های جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM ۳۱۵ می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است. از نکات مثبت در طراحی عقب X۲۲ می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود.

ابعاد X۲۲ عبارتند از: طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصله‌ی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید می‌شود. زاویه‌ی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویه‌ی شیب چرخ عقب تا لبه‌ی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محور‌های ۲.۵۵۵ متر دارد.

فضای داخلی و کابین

ورود به X۲۲، حالت مدرن و خوش‌آیندی به همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودری‌ها نیز دیده می‌شوند و حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را تداعی می‌کند. در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت.

حضور نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت X۲۲ است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است. X۲۲ از طراحی سیلندری برای بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور بهره نمی‌برد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه می‌کند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعکس بودن نمایش‌دهنده‌ی دور موتور، می‌تواند آزاردهنده باشد.

طراحان X۲۲ در شرکت چری، با نواردوزی صندلی‌ها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یک‌نواختی کابین را کاهش داده‌اند. رنگ فرعی فضای داخلی، می‌تواند زرد یا نارنجی باشد که البته همه‌ی نسخه‌های X۲۲ در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند. این موضوع، علاوه بر حاشیه‌ی صندلی‌ها و تودری‌ها، در پیرامون مجاری هوای تهویه‌ی مطبوع و دسته‌دنده هم دیده می‌شود.

جالب است بدانید فاصله محور‌های X۲۲، کمی از X۳۳ بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌بینی شده است.

شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و اتوماتیک خود برای دوخت صندلی‌های X۲۲ استفاده می‌کند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونه‌های موجود در مدل‌های لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد. چری، از سال‌ها پیش با لندروور همکاری می‌کند و خط مونتاژ اصلی این برند در چین را در اختیار دارد. راحتی و ارگونومی خوب صندلی‌ها در X۲۲، حاصل ۲۰۰ نمونه‌ی آزمایشی در پیش تولید این خودرو و بیش از ۱ میلیون کیلومتر، تست جاده‌ای با آن است.

در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X۲۲، با توجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودرو‌ها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود.

پیشرانه و قوای فنی

طبق معمول خودرو‌های چینی، X۲۲ هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان با توجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

با توجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب بخار، از دور‌های پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری X۲۲ داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X۲۲ در ایران، تأیید نمی‌شود و با توجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است.

پیشرانه‌ی X۲۲، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد. ضریب تراکم این پیشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارائه می‌شود. تمامی مدل‌های X۲۲، صرفا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. از نکات مثبت این خودرو، می‌توان به ترمز‌های قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره کرد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی X۲۲ محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت قابل خرید است که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است و هر دو مدل دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند.

تفاوت آپشن‌های X۲۲ در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت اتوماتیک وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتور‌های پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد. از آپشن‌های استاندارد X۲۲ می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون با فنر‌های پیچشی، کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار، شیشه بالابر برقی برای چهار در، تنظیم الکتریکی آینه‌ها از داخل خودرو، تنظیم کاملا دستی صندلی‌های جلو در ۶ جهت، صندلی‌های چرم با طرح مشکی و نارنجی اشاره کرد.

نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی برای X۲۲ محسوب می‌شود که همراه با دوربین عقب، راه‌گشا خواهد بود. گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار می‌کنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، می‌توان از سرگرمی‌های چندرسانه‌ای استفاده کرد. بعضی قابلیت‌های این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

مثل دیگر کراس‌اور‌های چری، X۲۲ هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استاندارد‌های اتحادیه‌ی اروپا، در کشور‌های جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌ی خودرو‌های آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X۲۲ نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست.

آپشن‌های ایمنی X۲۲ عبارتند از: ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، سنسور دنده عقب و هشدار برخورد، ترمز‌های ABS و فناوری EBD، همراه با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دل‌سرد‌کننده‌ای از آپشن‌های ایمنی X۲۲ وجود دارد؛ می‌توان به فناوری ESC خوش‌بین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزنده‌ی جاده کمک شایانی می‌کند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که با توجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه، در سربالایی‌ها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X۲۲، می‌توان به سنسور باد چرخ‌ها، هشدار تعویض دنده در دور موتور‌های بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانی که راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند.

تست فنی و آزمایش رانندگی

پیش از هر چیز، باید به قیمت تمام‌شده‌ی MVM X۲۲ توجه کنیم. خودرو‌های چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته می‌شوند و مسلما X۲۲ هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار X۲۲ باید با شتاب‌گیری کند و خسته‌کننده‌ی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریع‌تر از یک پراید باشد و مسلما در سبقت‌های جاده‌ای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود.

به نظر می‌رسد سازندگان X۲۲ با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب بخار طراحی کرده‌اند. این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X۲۲، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفر‌های طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین X۲۲، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسور‌ها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود.

سیستم تعلیق و فنربندی نرم X۲۲، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت: یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X۲۲ برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. از سویی دیگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمین، ۱۸.۵ سانتیمتر است که کمک می‌کند از دست‌انداز‌های تا این حدود عبور کند، اما این کراس‌اور، تک دیفرانسیل ارائه می‌شود و با لاستیک‌هایی به عرض ۲۰۵ میلی‌متر و پیشرانه‌ی ضعیف، مناسب طبیعت‌گردی و عبور از مسیر‌های خارج جاده نخواهد بود.

تعداد کراس‌اور‌های کوچک چینی در بازار ایران روبه افزایش است و این خودرو‌ها با کلاس قیمتی زیر ۷۰ میلیون تومان، توان و قصد رقابت با برند‌های دیگر کشور‌ها نخواهند داشت؛ هرچند در نمونه‌های گران‌تر، عملکرد بهتری دارند. X۲۲ در بازار ایران، با چانگان SC۳۵ و لیفان X۶۰ مقایسه می‌شود که به ترتیب با قیمت‌های ۶۴ و ۶۷ میلیون تومان فروخته می‌شوند. با این اوصاف، نسخه‌ی ارزان‌قیمت X۲۲، به رغم کمبود‌هایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف و نبود گیربکس اتوماتیک، به دلیل قیمت ۵۷ میلیون تومانی، عاشقان کراس‌اور را جذب خود می‌کند و از این نظر، در بازار کشورمان بی‌رقیب خواهد بود. از نظر عملکرد فنی، لیفان X۶۰ با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X۲۲ با جعبه‌دنده‌ی خودکار ارزیابی می‌شود؛ اما ظاهر بسیار خوب X۲۲، برگ برنده‌ی MVM در کلاس کراس‌اور‌های اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خلوتی نسبی معابر تهران در ایام نوروز توصیه هایی را به رانندگان ارائه کرد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خلوتی معابر پایتخت در ایام نوروز گفت: ما در ایام تعطیلات سال نو قرار داریم و از آنجایی که معابر پایتخت بسیار خلوت تر از سایر روزها هستند ممکن است کمی وسوسه سرعت در رانندگان ایجاد شود؛ بنابراین به تمام رانندگان توصیه می کنیم حتی با وجود خلوتی معابر، حتما با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند و وسوسه نشوند.

وی افزود: چند نکته درباره رانندگی در نوروز وجود دارد که شهروندان و سایر افرادی که برای سفر به تهران آمده اند باید مورد توجه قرار دهند. اولین نکته همان رانندگی با سرعت مجاز است و از این رو توصیه می شود از رانندگی با سرعت بالا جدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین توقف در بزرگراه ها نکته مهم بعدی است. به جز محل هایی که به وسیله تابلو یا خط کشی معابر مشخص شده است؛ توقف در بزرگراه ها ممنوع است. در برخی معابر مانند اتوبان منتهی به بهشت زهرا(س) شاهد هستیم که افراد در حاشیه این بزرگراه برای خرید گل متوقف می شوند که این امر نیز بسیار خطرناک است.

کشیر با اشاره به حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها نیز گفت: حرکت دنده عقب در بزرگراه را نیز یکی از حرکات خطرآفرین در رانندگی است. متاسفانه شاهد هستیم عده ای از رانندگان تهرانی در صورت اشتباه کردن در مسیر، از خلوتی معابر سواستفاده کرده و دنده عقب می‌روند. همچنین برخی از رانندگان هم که ممکن است در ایام نوروز از شهرهای دیگر به تهران آمده‌ باشند؛ از آنجایی که به مسیرها تسلط ندارند؛ برای تصحیح مسیر خود در بزرگراه ها با دنده عقب حرکت می‌کنند که این مسائل باعث تصادفات بسیار شدید منجر به مرگ در نوروز می شود. 

وی افزود:به همین جهت به رانندگان توصیه می کنیم به جای دنده عقب رفتن، مسیر مستقیم را طی کنند و تا رسیدن به دوربرگردان‌ یا خروجی‌های بعدی  صبر کنند تا جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قیمت دنا چند؟
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ خودرو جدید سایپا چقدر فروخته می‌شود؟
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید
  • هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران