Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، چند روز پیش دادستان کل کشور بعد از اینکه جمعی از زنان در روز بازی فوتبال ایران -بولیوی برصندلی استادویم آزادی به تماشای مسابقه نشستند اعلام داشت :«حضور زنان در استادیوم آزادی یک آسیب است  و هیچ توجیه شرعی ندارد و اگر بخواهد ادامه پیدا کند برخورد می کنیم .»

و در ادامه تاکید داشت : «زنان با رفتن به استادیوم  مردان نیمه لخت را می بینند و دچار گناه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بعد از این سخنان دادستان کل ، کارشناسان سرشناس مذهبی کشور طی مصاحبه های متعدد با رسانه ها اعلام کردند که هیچ مشکل شرعی در خصوص ورود زنان به استادیوم ها وجود ندارد و بعضا تاکید داشتند که آسیبی با ورود زنان به استادیوم ها در جامعه شکل نمی گیرد.

حال فردا بازی پرسپولیس و السد قطر در استادیوم آزادی برگزار می شود و باز ورود زنان به استادیوم آزادی ممنوع است .

واما زنان با تمام  رشد علمی و فعالیت های اجتماعی اثرگذار  همچنان با چنین مانع ها غریبی در جامعه امروز ایران مواجه هستند.

در خصوص  اینکه چرا هنوز با وجود تمام توانمندی ها عملی و فعالیت های اجتماعی موفق ،زنان ایران  هنوز در جامعه باید منتظر بمانند که مردان به آنها اجازه هر قدم برداشتن را بدهند مبحثی بود  که با محمد مهدی تندگویان، معاون  امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفتگو کرده ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در این خصوص به خبرنگار برنا می گوید: در دولت تغییر تحول حمایت از زنان شکل گرفته که در حوزه های مختلف این امر مشهود است. این اتفاق در وزارت ورزش و جوانان به وقوع پیوسته و زنان در مناصب مدیریتی  و معاونتی در جایگاه های خوبی قرار گرفته اند، اگر این تفکر در تمامی ارگان ها و وزارتخانه ها اجرایی شود، به طور حتم زنان نیز همپای مردان در پست های حساس خدمت خواهند کرد.

وی افزود: به نظر می رسد این روند در حال اتفاق افتادن است چرا که تاکنون وزارت نفت، سازمان های هواپیمایی و ... نیز از توانمندی زنان در منصب های مختلف برخوردار شدند. شاید ورود زنان در مناصب حساس مثل رسیدن به وزارت با حرکتی آهسته پیش می رود و در حال پیش رفتن و رسیدن است .

معاون  امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  بیان داشت: در بحث ورود زنان به استادیوم، دستگاه های فرادستی که از دولت حرف شنوی ندارند  در قالب دادستانی و رای دادگاه از مسائل شرعی حرف می زنند و برای جلوگیری از حضور زنان حکم صادر می کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که به اعتقاد بنده اگر بانوان به همراه خانواده در استادیوم حضور داشته باشند، مردان به دلیل حضور همسر، خواهر و ... اخلاق مدار تر می شوند.

تندگویان تاکید کرد: این در حالی است که زیر ساخت حضور بانوان را نیز فراهم کرده ایم و فرهنگ بهره برداری از این خواسته بحق، شرعی و قانونی زنان کاملا آماده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان مصاحبه به برنا گفت: در حال حاضر مدل فرهنگ کشور تغییر کرده و ساختارها عوض شده است بنابراین ممانعت های اینچنینی موجب می شود که مادامی که می توانیم از راه درست افراد را کنترل کنیم با پافشاری نادرست افراد را به سمت و سوی هنجارشکنی و آسیب های اجتماعی سوق دهیم.

 

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان استادیوم حضور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان از اداره کل ورزش استان مازندران خواست به سرعت اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان این استان را بررسی و گزارش کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در حاشیه مسابقات کشتی نونهالان در مازندران امروز اتفاقات تلخ و عجیبی رخ داد. ویدئویی که از این درگیری در مجازی مجازی منتشر شده، حاکی از آن است که در درگیری از سلاح سرد استفاده شده است.

پس از اتفاقات رخ داده در جریان این رقابت‌ها، مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان از مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران خواست تا به قید فوریت، تخلفات رخ‌داده را مورد بررسی قرار داده و برای تصمیم‌گیری به این مرکز گزارش کند.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش