Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:55:39 GMT

کاهش رتبه اقتصادی ایتالیا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۶۵۲۹

کاهش رتبه اقتصادی ایتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نگرانی از وضعیت بودجه پیشنهادی دولت ایتالیا که در یک هفته گذشته موجب بروز تنش‌هایی میان رم و بروکسل شده است با کاهش رتبه اعتباری ایتالیا توسط موسسه اعتبار سنجی اقتصادی مودیز تشدید شد.

این در حالی است که دولتمردان ایتالیایی به قضاوت مودیز بی اعتنا هستند. لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا در نخستین واکنش به این اقدام گفت: «ما انتظار چنین گزارشی را از جانب موسسه «مودیز» داشتیم و در جواب ان فقط لبخند می‌زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در همین حال بسیاری از شهروندان ایتالیایی از پیروی نکردن دولتشان از سیاست‌های سختگیرانه اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند.

یک شهروند ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «این درست است که وضعیت اقتصادی ایتالیا در چند سال گذشته بدتر شده، اما من فکر می‌کنم که یکی از اهداف موسسه‌های اعتبار سنجی آمریکایی مانند «مودیز» در کاهش رتبه ایتالیا، این است که اتحادیه اروپایی را بیش از پیش در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضت اقتصادی و فشار بر مردم اروپا سوق بدهند، اما ما دیگر تحمل چنین سختگیر‌ها را نداریم.»

موسسه اعتبار سنجی مودیز دلیل اصلی کاهش رتبه اقتصادی ایتالیا را افزایش هزینه‌ها در بودجه اتی این کشور عنوان کرده است.

هفته گذشته ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و همچنین پیئر مسکوویسی، کمیسیر امور اقتصادی و مالی اروپا ضمن ابراز نگرانی از لایجه بودجه پیشنهادی ایتالیا انرا مغایر با موازین اروپا در رابطه با کسری بودجه خواندند.

انتهای پیام/

تشدید اختلاف رم با بروکسل در پی کاهش رتبه اقتصادی ایتالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد جهان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعا‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع کشورمان در برابر اقدام تجاوزکارانه رژیم تروریستی صهیونیستی قصد دارد تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هفته پیش در این زمینه به توافق رسیدند.

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان