Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخائیل گورباچف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت: در صورت خروج آمریکا از این پیمان، ایالات متحده گامی برخلاف سیاست خلع سلاح هسته ای در جهان برداشته است.

وی افزود: اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد خروج احتمالی این کشور از پیمان منع موشک های هسته ای میان و کوتاه برد، همه تلاش هایی که رهبری شوروی و آمریکا برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای کشیدند را نابود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورباچف تاکید کرد که به هیچ وجه نباید این پیمان قدیمی ویژه خلع سلاح هسته ای را از بین برد؛ آیا درک این حقیقت دشوار است که خروج از چنین پیمانی به اصطلاح عامیانه بی عقلی و اشتباه است.

وی با طرح این پرسش که آیا در واشنگتن نمی دانند که اقدام آنها علیه این پیمان چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ گفت: به سران آمریکا می گویم که باید از بیماری با عنوان «تلاش برای عدم اجرای قراردادهای امضا شده و توافقنامه هایی در عرصه خلع سلاح هسته ای» خلاص شد.

گورباچف تصریح کرد: جهان نباید از تمایل و تلاش واشنگتن برای به عقب بازگرداندن سیاست خلع سلاح هسته ای حمایت کند و نه فقط روسیه بلکه تمام کسانی که صلح و بویژه آرامش بدون سلاح هسته ای را ارج می نهند باید با چنین اقداماتی مخالفت کنند.

گورباچوف ادامه داد: به آمریکایی ها توصیه می کنم به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست اخیر در سوچی توجه کنند، من کاملا با اظهارات او مبنی بر اجرای پیمان های هسته ای موافقم.

گورباچف اظهار داشت: اظهارات پوتین مبنی بر اینکه باید برای حفظ حیات بشر در کره زمین پیمان های هسته ای را به طور کامل اجرا کرد، بسیار آموزنده است.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد هشتم ماه دسامبر سال 1987 بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک های هسته ای و غیر هسته ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک های دریایی ممنوع شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده خلع سلاح هسته ای جهان هسته ای سلاح هسته ای واشنگتن روسیه ولادیمیر پوتین زمین خلع سلاح هسته ای روسیه واشنگتن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان