Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس با عبور از السد می‌تواند برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

سه‌شنبه اول آبان 1397، نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018

پرسپولیس ایران-السد قطر

ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی تهران

به گزارش سایت نود، پرسپولیس عصر روز سه شنبه، در دیداری که می‌تواند مهم‌ترین بازی تاریخ این باشگاه لقب گیرد در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به مصاف السد قطر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در دور رفت، در دوحه دست به کار بزرگی زد و با دست خالی نماینده پر مهره قطر را با یک گل از پیش رو برداشت و حال برای فینالیست شدن تنها احتیاج به یک تساوی در دیدار برگشت دارد.پرسپولیس در دیدار برگشت از حمایت انبوه هواداران خود برخورددار است و تماشاگران پرسپولیس که نقش به سزایی در صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی داشتند می‌توانند کمک شایانی در شکسته شدن طلسم حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

پرسپولیس در طول تاریخ خود دو بار در نیمه‌نهایی جام در جام آسیا حاضر بوده که هر 2 بار به فینالیست شدن این تیم منجر شده ولی در 5 نوبتی که در لیگ قهرمانان و جام باشگاههای آسیا در این مرحله حضور داشته، در رسیدن به فینال ناکام بوده است.5 حضور قبلی پرسپولیس در نیمه‌نهایی رقابتهای آسیایی یک وجه اشتراک داشته و آن عدم استفاده از امتیاز میزبانی است.پرسپولیس در نیمه نهایی این دوره مانند دو دوره حضور در نیمه نهایی جام در جام آسیا از مزیت میزبانی بهره‌مند است و همین امر امیدواری به فینالیست شدن را مضاعف می‌کند.

مطلب مرتبط:قلعه تسخیرناپذیر آزادی و امیدواری مضاعف پرسپولیس برای فینالیست شدن

السد مهمان همیشگی

حریف پرسپولیس اما آشناترین تیم آسیا، به جو استادیوم آزادی است و همین شاید برای نماینده ایران دردسرساز شود. این چهارمین حضور السد در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان در استادیوم آزادی است و همین مساله باعث شده تا بازیکنان السد مدعی شوند که دیگر ترسی از ورزشگاه بزرگ پایتخت ندارند.این تیم در آخرین حضور خود در آزادی با خاطره خوش تهران را ترک کرد و با 3 گل استقلال را شکست داد تا با اعتماد به نفس بیشتری پا به این دیدار بگذارد.

هر چقدر که السدیها ترسشان از بازی در ترسناک استادیوم قاره آسیا (بنا به ادعای سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا) ریخته باشد اما آمار تحسین‌برانگیز بازیهای خانگی پرسپولیس می‌تواند موجب دلهره آنها شود.پرسپولیس در 15 دیدار قبلی خانگی در آسیا شکستی نداشته است و آخرین باخت این تیم به سال 2011 برمی‌گردد اما از این بهتر آمار دیدارهای خانگی پرسپولیس در این فصل است که در هر 5 بازی خود به پیروزی رسیده است.

یاران ژاوی در دو حضور قبلی خود در آزادی در همان دقایق ابتدایی دچار لغزش شدند و به اشتباه دروازه خودی را باز کردند از همین رو فشار مضاعف روی دروازه حریف قطری در آغاز بازی اهمیت مضاعفی دارد مخصوصا اینکه این تیم دروازه‌بان اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و احتمالا مشعل برشام درون دروازه این تیم قرار گیرد.این گلر در 2 دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال نمره قبولی نگرفت.

یک کلین شیت تا افتخار و رکورد

دفاع مستحکم، برگ برنده پرسپولیس در سالهای اخیر بوده است.این تیم با 6 کلین‌شیت رکورددار این فصل لیگ قهرمانان است.اگر این تیم بتواند در این بازی نیز دروازه خود را بسته نگه دارد هم فینالیست می‌شود و هم با 7 کلین شیت با رکورد بیشترین تعداد کلین‌شیت در یک دوره لیگ قهرمانان آسیا برابر خواهد شد.از 6 کلین شیت قبلی پرسپولیس 2 کلین شیت برابر السد بوده است.البته السد، بغداد بونجاح که با 12 گل در صدر جدول گلزنان این دوره لیگ قهرمانان قرار دارد در اختیار دارد کار ساده ای نیست.

 

آمار

*این بازی شانزدهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در 15 بازی قبلی 7 پیروزی، 5 شکست و 3 تساوی به دست آورده است.

*السد 19 بار با ایرانی ها بازی کرده است که صاحب 5 برد، 7 مساوی و 7 باخت شده است.

* دو تیم در مرحله گروهی هم گروه بودند. السد و پرسپولیس  در مجموع دوبار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که هر کدام یک برد به دست آوردند. در سه تقابل دو تیم پرسپولیس دو بار برنده شده و السد یک مرتبه.

آخرین بازی:

پرسپولیس یک- نود ارومیه صفر

السد یک-السیلیا یک

بازی رفت:

السد صفر- پرسپولیس یک

نحوه صعود به نیمه نهایی:

پرسپولیس در مجموع 3-2 الدحیل قطر را برد

السد در مجموع 5-3 استقلال را حذف کرد

نحوه صعود به یک چهارم نهایی:

پرسپولیس با الجزیره 4-4 شد و به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد

السد با نتیجه 4 بر 3 الاهلی عربستان را شکست داد

نحوه صعود به مرحله حذفی:

پرسپولیس با 13 امتیاز در گروه C صدرنشین شد

السد با 12 امتیاز در گروه C دوم شد

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیای آسیا 2018:

پرسپولیس قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

السد قطر قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ

نتایج قبلی:

پرسپولیس: پرسپولیس 3- نسف قرشی صفر، السد 3- پرسپولیس یک، پرسپولیس 2- الوصل صفر، الوصل صفر- پرسپولیس یک، نسف قرشی صفر- پرسپولیس صفر، پرسپولیس یک- السد قطر صفر، الجزیره 3- پرسپولیس 2، پرسپولیس 2- الجزیره یک، الدحیل یک- پرسپولیس صفر، پرسپولیس 3- الدحیل یک،

السد: الوصل یک- السد 2، السد 3- پرسپولیس یک ، نسف قرشی یک – السد صفر، السد 4- نسف قرشی صفر، السد 2- الوصل یک، پرسپولیس یک- السد صفر، السد 2- الاهلی عربستان یک، الاهلی 2- السد ، استقلال یک- السد 3، السد 2- استقلال 2، السد صفر-پرسپولیس یک.

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با 16 امتیاز از 8 بازی در رده سوم لیگ برتر ایران

السد با 17 امتیاز از 7 بازی در رده دوم لیگ ستارگان قطر

بازیهای آخر:

پرسپولیس: برد، برد، مساوی، برد، برد

السد: مساوی، باخت، برد، برد، مساوی

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: علی علیپور با 3 گل

السد: بغداد بونجاح با 15 گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: علی علیپور با 5 گل

السد: بغداد بونجاح با 12 گل

تیم داوری:داور وسط: والنتین کوالنکو کمک داور اول: فوسنیدین شودموف کمک داور دوم: تیمور گاینولین داور چهارم: روسلان سرازیتیوف ناظر داوری: کومالیسوارن سانکار از هند

مطلب مرتبط:نگاهی به دو صعود ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا/ بازی رفت رمز موفقیت

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس داخلی اختصاصی السد قطر لیگ قهرمانان آسیا پیش بازی جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

سرمربی پرتغالی الهلال اشتباه‌های داوری را دلیل ناکامی تیمش برابر العین و حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست.

به گزارش مشرق، الهلال، مدعی بزرگ و شانس اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بود اما این تیم پرستاره و متمول عربستانی از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماند. الهلال در دیدار برگشت برابر العین در بازی برگشت دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما شکست چهار بر دو در بازی رفت باعث شد تا تیم پرستاره عربستانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها از صعود به فینال بازبماند.

به نوشته سعودی‌اسپورت، ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال، در نشست خبری پایان بازی برابر العین گفت: داوری پنالتی ما را در دقیقه ۴۶ نگرفت که اگر آن پنالتی گرفته می‌شد روند بازی کاملا تغییر می‌کرد. اشتباه‌های داوری باعث شد تا به هدفمان نرسیم.

او ادامه داد: ۱۰ فرصت مسلم گلزنی در این دیدار داشتیم اما تنها دو گل به ثمر رساندیم. بازیکنان برای صعود به فینال نهایت تلاش‌شان را به کار گرفتند. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما بدشانس بودیم. نبود میتروویچ و نیمار در این بازی تاثیر داشت و با این دو بازیکن شرایط خط حمله تیم متفاوت می‌شد. تغییراتی را در ترکیب تیم به وجود آوردم. با آنکه فرصت‌های خوبی را خلق کردیم اما از آنها استفاده نکردیم.

ژسوس همچنین به انتقاد از بازیکنان العین پرداخت و آنها را به وقت‌کشی متهم کرد. او گفت: بازیکنان العین برای کشتن وقت بازی خود را به زمین می‌انداختند و ریتم بازی را خراب کردند. بخش زیادی از وقت بازی به خاطر چنین حرکاتی گرفته شد. از این ناکامی واقعا ناراحتم؛ با این حال به بازیکنان گفتم که سرتان را بالا بگیرید.

سرمربی الهلال در پایان گفت: هر چند که در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بودیم و حذف شدیم اما هنوز فرصت کسب دو جام را داریم. در لیگ عربستان شانس اصلی قهرمانی هستیم و در جام حذفی هم می‌توانیم به قهرمانی برسیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • خلاصه‌بازی الهلال و العین + فیلم
  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)