Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال تاکنون 30 سایت اینترنت پرسرعت روستایی بی سیم در مناطق مختلف استان با تکنولوژی اینترنت نسل چهار (TD- LTE) نصب و راه اندازی شده است.

فردین سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سایت ها در روستاهای شهرستان های قروه، بیجار، دیواندره، سقز و سنندج راه اندازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر ساکنان 789 روستای این استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، افزود: قرار است در مجموع 80 دکل احداث شود که به این ترتیب 881 روستای دیگر استان از طریق (LTE) به اینترنت بی سیم متصل می شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به مشکل نبود اینترنت در روستاهای شهرستان های مریوان و سروآباد اشاره کرد و یادآور شد: از 881 روستایی که قرار است امسال از اینترنت پرسرعت بی سیم بهره مند شوند، 45 روستا در سروآباد و 100 روستا در مریوان است.
وی مشکل اصلی منطقه سروآباد و مریوان را از لحاظ واگذاری اینترنت پرسرعت، تملک زمین برای احداث سایت اعلام کرد و گفت: کار مجوز احداث، جذب اعتبار و انتخاب پیمانکار برای سایت ها انجام شده و تلاش می کنیم به زودی مشکل تملک زمین سایت ها را با کمک مسئولان شهرستانی و نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی برطرف کنیم.
سعیدی اضافه کرد: قرار است شرکت ایرانسل نیز مشکل آنتن دهی موبایل را در تعدادی از روستاهای سروآباد رفع کرده و اقدام به نصب دکل کند.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
در حال حاضر حدود 580 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان هستند.
همچنین بیش از 500 هزار کاربر در کردستان از خدمات اینترنت بهره مند هستند و 142 هزار و 506 خط دائمی در این استان فعال است که شامل بیش از 50 درصد کل جمعیت استان می شود.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فناوري اطلاعات اينترنت پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: صبح امروز در نخستین برنامه اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین در اقلیم کردستان عراق، دفتر تجاری استان در منطقه اربیل انتخاب و تعیین شد.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق قزوین با بیشترین متراژ ممکن در طبقه بیست و سوم یک برج تجاری ۲۶ طبقه در اربیل عراق با چشم اندازی کم نظیر واقع شده و در آستانه تجهیز امکانات، استقرار نیرو‌های کارشناس و بهره برداری نهایی است.

عبدیان افزود: این دفتر به دنبال برنامه مدون اتاق بازرگانی قزوین در خصوص راه اندازی دفتر تجاری استان در اقلیم کردستان عراق طی سال جاری، راه اندازی شده و پایگاهی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان و ایجاد مبادلات تجاری میان استان و اقلیم کردستان خواهد بود.

مذاکرات عقد تفاهم نامه پیرامون کسب استعلامات قانونی و اداری کشور عراق برای ثبت قرارداد یکساله دفتر تجاری اتاق قزوین نیز صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد