Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@10:36:09 GMT

پایان مهلت خرید تضمینی برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۶۸۵۲

به گزارش خبرگزای صدا و سیما ، مرکز گیلان رییس سازمان چای کشور امروز گفت : چایکاران گیلان و مازندران تا امروز فرصت دارند برگ های سبز چین پاییزه را به کارخانه های چایسازی تحویل دهند. 
آقای جهانساز افزود  : از اوایل اردیبهشت آغاز برداشت  تا امروز  بیش از 112 هزار تن برگ سبز به ارزش 219 میلیارد تومان از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد  که 14 درصد بیشتر از پارسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : 42 هزارتن معادل 36 درصد برگ سبز برداشت شده درجه یک و 70 هزار تن معادل64 درصد درجه 2 بود.
رییس سازمان چای کشور افزود : 24 هزار و800 تن چای خشک هم در 155 کارخانه های  فرآوری گیلان و مازندران تولید شد. 
قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال 2 هزار و 729  تومان و درجه دو هزار و 528 تومان است .
چایکاران گیلان و مازندران در3 مرحله بهاره ، تابستانه و پاییزه برگ سبزچای برداشت می کنند. 
 این 2 استان شمالی 55 هزار خانوار چایکار و 25 هزار هکتارباغ چای دارد. 
90 درصد چای کشور درگیلان تولید می شود .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان رشت چای مطالبات جهانساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بورس کالا، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم، و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶/۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲/۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶/۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱/۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹/۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳/۱۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰/۰۵ درصد) است.

بر اساس اطلاعات اعلامی؛ محل تحویل این محصول، استان خراسان رضوی- شهرستان مشهد، بلوار سازمان آب، بعد از دفتر روزنامه خراسان، اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مشهد بوده و محصول در بسته‌های نایلونی مخصوص پلمپ شده‌ی حداکثر ۵ (پنج) کیلوگرمی بسته بندی شده است که حداقل خرید مجاز ۱۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

در آگهی این عرضه آمده است: خریدار قبل از خرید، مکلف به رویت کالا و کسب اطمینان از کیفیت آن هستند و درصورت عدم تحویل کالا حداکثر تا ۶ (شش) روز کاری پس از مهلت مجاز تحویل، خریدار مشمول پرداخت هزینه انبارداری معادل ۴۰ (چهل) ریال برای هر گرم کالای باقی مانده (روزانه) از موعد زمان تعیین شده خروج کالا خواهند بود وافت احتمالی کیفی ناشی از عدم خروج به موقع کالا نیز بر عهده خریدار خواهد بود.

آنالیز محصول عرضه شده نیز مطابق جدول شماره ۱ فیزیک و شیمیایی استاندارد ملی (۱-۲۵۹) است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید