Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام نامی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها نمایش «آوانتاژ» را در تالار حافظ روی صحنه دارد در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش «آوانتاژ» به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی از دوم مهرماه در تالار حافظ روی صحنه رفته است. این نمایش اثری ضدجنگ است و داعیه این را دارد که مساله جنگ را در ابعاد جهانی نقد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «آوانتاژ» در اپیزودهای مختلفی که هر کدام حال و هوای متفاوتی دارند به زوایای مختلف یک رخداد تاریخی که همان بمباران چهارم آذرماه سال ۶۵ است، می‌پردازد. نقشی که من در این نمایش برعهده دارم در زمان حال زندگی می‌کند و در حقیقت آینده‌ای است که هیچگاه به وقوع نپیوسته. در این نمایش شخصیتی که من ایفا می‌کنم و بازیگر مرد اصلی نمایش هر ۲ به نوعی در ذهن هم هستند و شاید اگر اتفاقات اندیمشک رخ نمی‌داد، می‌توانستند آینده‌ای با هم داشته باشند.

نامی یادآور شد: قبل از خواندن نمایشنامه با این ذهنیت که قرار است کاری کلیشه‌ای درباره جنگ بخوانم، روبرو بودم اما بعد از مطالعه متن آن را خیلی دوست داشتم چون نگاه متفاوتی به اتفاقات آن سال‌ها دارد و مطمئنا اگر در فضای بهتر و سالنی مناسب تر به صحنه می‌رفت بیشتر قدر می‌دید و دیده می‌شد.

وی درباره اجرا در تالار حافظ و مشکلاتی که این سالن دارد، بیان کرد: من برای اولین بار است که در تالار حافظ به صحنه می‌روم. متاسفانه این سالن مشکلات عدیده‌ای دارد که مهمترینش آکوستیک نبودن سالن است به شکلی که در زمان اجرا مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورد. متاسفانه تمام سروصداهای بیرون از سالن و کافه تالار حافظ که در حیاط قرار دارد در زمان اجرا شنیده می‌شود و حتی اگر افراد بیرون آهسته هم صحبت کنند ما صدایشان را می‌شنویم تا جایی که در مواردی باعث اعتراض مخاطبان شده و عوامل مجبور می‌شوند به افراد بیرون تذکر بدهند.

این بازیگر یادآور شد: در این نمایش موسیقی کمی داریم و بیشتر روی سکوت و دیالوگ‌های کاراکترها تمرکز می‌شود که همین مساله صداهای بیرون سالن را بیشتر نمایان می‌کند و باعث از بین رفتن تمرکز بازیگران و تماشاگران می‌شود. همچنین همزمان سه گروه نمایشی در این سالن اجرا دارند و به دلیل کوچک بودن فضای پشت صحنه و اتاق گریم باز هم صدای گروه‌های در حال آماده سازی در زمان اجرا شنیده می‌شود که مساله آزاردهنده‌ای است. قدیمی بودن سیستم‌های نور و صدا و صندلی‌های نامناسب نیز از دیگر مشکلات این تالار است اما در عین اینکه معتقدم باید این معضلات به شکل صریح مطرح شود تا به آنها رسیدگی شود و مورد توجه مسئولان تئاتر قرار گیرد انتقادی را به مدیر فعلی تالار حافظ وارد نمی‌دانم چراکه وی جدیدا وارد این مجموعه شده و از مشکلات سالن آگاه است.

نامی که این روزها سریال «نجوا» را هم روی آنتن دارد در پایان صحبت‌هایش درباره حضور در این مجموعه و دیگر فعالیت هایش گفت: خوشبختانه بازخوردهای خوبی از بازی در سریال «نجوا» دریافت می‌کنم و مخاطبان به من لطف دارند. این مجموعه در مقایسه با بقیه سریال‌ها اثری آبرومند است و من با افتخار در آن بازی کردم. فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی را نیر در نوبت اکران دارم که قرار است اواخر آذر ماه اکران شود.

الهام نامی، امین وحیدی پور، رضا بهرامی، ابوذر ساعدی، شادی صیادی، ترانه کوهستانی، احمد جعفری، آرزو کریمی زند، ایلیا بکریان بازیگران نمایش «آوانتاژ» هستند که تا ۶ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار حافظ اجرا می شود.

کد خبر 4433161 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام نامی تئاتر ایران تالار حافظ اربعین ۹۷ تئاتر ایران موسیقی ایرانی هالیوود برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو انیمیشن کارگردان تئاتر سینمای آمریکا حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از 25 اردیبهشت 1403، ساعت 18:15 در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت