Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رفع نقاط حادثه خیز درون شهری به عهده شهرداری هاست در استان مرکزی ۴۸ نقطه حادثه خیز وجود دارد که شهرداری‌ها مکلف به رفع نواقص هستند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بررسی تعداد تصادفات استان مرکزی در دستور کار جلسه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان مرکزی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رییس کل دادگستری استان مرکزی در این جلسه بر لزوم حفظ جان عموم شهروندان و مسافران بین راهی تاکید کرد و گفت: رفع نقاط حادثه خیز درون شهری به عهده شهرداری هاست در استان ۴۸ نقطه حادثه خیز وجود دارد که شهرداری‌ها مکلف به رفع نواقص هستند.

وی تصریح کرد: دادستان‌های استان به عنوان شورای پیشگیری موضوعات را طرح کرده و نقاطی که راهنمایی رانندگی به عنوان نقاط حادثه‌خیز اعلام می‌کند را کتبا به شهرداری‌ها ابلاغ کند. برنامه‌ها باید اولویت بندی و دارای مهلت زمانی باشد. علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز شاهدیم که نقاط حادثه‌خیز رفع نشده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: مصوبات شورای تأمین باید توسط شهرداری‌ها پیگیری شود. در تمام مناطق مجهز به دوربین مداربسته خدمات باید به گونه‌ای باشد که ترافیک‌های درون شهری تحت کنترل باشد تا پلیس راحت‌تر بتواند خدمات ارائه دهد. حداکثر این خدمات و پیگیری‌ها باید ظرف مدت یک ماه آینده اجرایی شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی بیان کرد: الزامات آموزشی برای ادارات و نیرو‌های موتور سوار این ادارات باید انجام شود. به همه ادارات و اماکن اعلام شود راکبان موتور سوار باید علی رغم رعایت قوانین آموزش هم ببینند. اگر راکبی تخلف کرد رییس آن اداره تحت تعقیب قرار می‌گیرد. صنوفی در حال استفاده از موتورسیکلت هستند که باید نیروی انتظامی نظارت کند. راکبان موتور سوار باید گواهینامه دریافت کنند.

وی ادامه‌داد: صدا و سیما در همه حال پیشتیبان برنامه‌های آموزشی بوده و هست بهتر است این اداره‌کل در ترویج مبانی آموزشی در حوزه رانندگی بیشتر از قبل وارد عمل شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ایمنی با راه و شهرسازی است. این کمیته تشکیل و مسولیت‌ها مشخص شود. مصوبات کمیته برای شورای پیشگیری جهت پیگیری ارسال شود تا اگر دستگاهی کوتاهی کرد تحت تعقیب قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق عامه حجت الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نقاط حادثه خیز اداره راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ٨١ عملیات صورت‌گرفته در سال گذشته، تعداد ۷۷۲ مورد عملیات اطفا حریق، ۷۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و مابقی شامل تست ساختمانی و استقرار خودرو و آموزش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به فراوانی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، تصریح کرد: در سالی که گذشت فراوانی این عملیات‌ها به‌ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به تعداد ۲۳۲ مورد، جانوران موذی و حیوانات ۲۲۸ مورد، آتش‌سوزی ضایعات به تعداد ۲۱۸ مورد، آتش‌سوزی منازل مسکونی به تعداد ۱۷۳ مورد و حبس نفرات به تعداد ۱۱۶ مورد بود که از این آمار ۸۲ مصدوم و ۱۷ فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه در بخش آموزش ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر آموزش دیدند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۶ دستگاه اجرایی، ۹۶ مرکز آموزشی، ۳۰ مسجد و موکب و همچنین به ۱۳ مرکز درمانی ارائه شده است

وی گفت: در بخش پیشگیری، در مجموع هزار و ۸۰۳ مورد شامل تاییدیه ایمنی، شناسایی مکان‌های ناایمن، ارائه پایان کار و شناسنامه ایمنی ساختمان و تست جعبه F بوده و ۱۷۳ مورد کارشناسی حریق صورت گرفته است.

کد خبر 6081372

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند