Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، امیرحسین نجفی در ارتباط با این تحقیق گفت: یکی از روش‌های درمانی زخم‌ها، استفاده از زخم‌پوش‌ها است. زخم‌پوش علاوه بر کنترل خونریزی، مانع حمله میکروب و ویروس به بافت آسیب‌دیده شده و مدت زمان درمان را نیز کاهش می‌دهد.

وی از نانو الیاف به عنوان یکی از مواد مورد استفاده در تولید زخم‌پوش‌ها نام برد، افزود: در این تحقیق با بهره‌گیری از دستگاه فورس اسپینینگ اقدام به تولید زخم‌‌پوش الیافی با بارگذاری داروهای شیمایی و گیاهی درون الیاف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی، تولید این زخم‌پوش را برای بیمارانی که به دلیل نداشتن تحرک و لزوم استراحت، دچار عفونت و زخم‌بستر می‌شوند، دارای اهمیت دانست و گفت: از آنجایی که در تولید این زخم‌پوش از دستگاه فورس اسپینینگ استفاده شده است، علاوه بر تولید در حجم بالا، هزینه کم و زمان پایین، امکان تولید الیاف به اشکال مختلف برای انواع زخم‌ها نیز فراهم شده است.

پدیدآورنده پایان‌نامه «تهیه نانو الیاف پلیمری بر پایه پلی‌وینیل پیرولیدون توسط دستگاه فورس اسپینینگ و کابرد آن در زخم پوش‌ها» به راهنمایی دکتر اردشیر سعیدی و دکتر افشین موسوی، افزود: همچنین به دلیل قدرت تولید بالای این دستگاه توانستیم زخم‌پوش‌های الیافی را با بارگذاری ۵ نوع دارو که ۳ نوع آن آنتی‌بیوتیک و ۲ نوع دیگر آن ویتامین است، تولید کنیم.

این محقق رشته مهندسی پلیمر، تغییر ماهیت ترکیب و آسیب به پلیمر و دارو به دلیل اختلاف پتانسیل الکتریکی را از معایب تولید زخم‌پوش‌های تولید شده با سیستم الکتروریسی بیان کرد و افزود: در این تحقیق علاوه بر رفع این معضل، برای اولین بار با بهره‌گیری از دستگاه فورس اسپینینگ نانو الیافی تولید شده است که خاصیت تکرارپذیری و یکدستی دارد، همین امر نشان از کاربرد مناسب این سیستم تولیدی دارد.

نجفی، سرعت بالای رهایش دارو به‌واسطه ماهیت رهایش انفجاری پلی‌وینیل پیرولیدون استفاده شده برای تولید زخم پوش در این تحقیق را از جمله مزایای این زخم‌پوش بیان کرد و افزود: سرعت تولید حداقل ۴۰۰۰ برابر بیشتر از روش الکتروریسی، تکرارپذیری بالا و یکدست بودن، توانایی اضافه کردن چندین داروی شیمیایی و گیاهی، توانایی تولید با غلظت‌های بالا، نداشتن دانه در الیاف تولیدی و کاهش هزینه‌های تولید، از دیگر مزایای زخم‌پوش تولید شده در این تحقیق به واسطه بهره‌گیری از دستگاه فورس اسپینینگ است.

بر طبق این گزارش، دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانو الیاف در زمان کم با حجم بسیار بالا که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است، از دیگر دستاوردهای محققان دانشکده نفت و مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات است که توسط وحید بذرافشان در قالب پایان‌نامه «ساخت دستگاه فورس اسپینینگ و ارزیابی تأثیر پارامترهای محصول تولیدی» انجام شده است.

جزئیات ساخت این دستگاه را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید.

http://srbiau.ac.ir/fa/news/10260/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA

204 / 167 واحد علوم و تحقیقات پایان‌نامه زخم‌پوش الیافی زخم بستر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد علوم و تحقیقات پایان نامه زخم بستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت یک نفر در بلوار شهدای گمنام رشت، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ در مسیر مخالف با ۲ دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی چانگان در حال حرکت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور گیلان تصریح کرد: در این حادثه راننده ۴۰ ساله یکی از خودرو‌های پراید متأسفانه در دم جان باخت و ۲ سرنشین دیگر آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ طالبی همچنین از مجروحیت راننده ال ۹۰ خبر داد و گفت: کارشناسان علت تصادف را عدم توانایی راننده ال ۹۰ در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

او بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه و با توجه به جلو رانندگی کرده تا از بروز تصادفات ناگوار جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!