Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:59:10 GMT

مشعل های گاز که در راز و جرگلان روشن نمی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۷۱۸۸

مشعل های گاز که در راز و جرگلان روشن نمی شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: علمک های گاز در راز و جرگلان تا نزدیکی خانه های مردم این شهرستان مرزی رفته است، اهالی روستا اقدامات لازم را برای نصب علمک و کنتور ها آماده کنند.

به گزارش ایرنا، حسن رضا میربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات گازرسانی به روستاهای راز و جرگلان انجام شده است اما، اکنون به علت مشکلاتی از جمله نبود حریم مشخص خانه ها، ایجاد نکردن پایه ستونی برای نصب علمک، مشکلات لوله کشی در داخل خانه ها و هزینه های بالای لوله کشی داخلی باعث شده است که مشعل تمامی خانه های روستایی در این منطقه روشن نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محدوده واحد های مسکونی در روستاهای راز و جرگلان مشخص نیست گفت: متاسفانه حریم خانه ها در این منطقه معین نیست.
میربلوکی از خانوارهای منطقه راز و جرگلان خواست تا برای مشخص کردن حریم خانه ها پایه آجری نصب کنند و افزود: نمی توانیم گاز با فشار 60پوند را وارد حریم خانه ها کنیم زیرا که این امر بسیار خطرناک است، باید فشار گاز توسط رگولاتور خارج از حریم منزل کاهش داده و بعد تحویل متقاضیان دهیم.
وی با بیان اینکه برای نصب علمک نیاز به یک ستون است افزود: تمامی مشخصات برای ایجاد آن با نصب بنرهایی در این روستاها اطلاع رسانی کردیم اما برخی از خانوار ها هنوز یک پایه ستونی برای نصب علمک ایجاد نکرده اند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با بلوک، آجر و سنگ می توان یک ستون ایجاد کرد که با نصب علمک به واحدهای مسکونی گازرسانی
شود.
وی یکی دیگر از مشکلات گازرسانی به واحدهای مسکونی این منطقه را نبود تایید سازمان نظام مهندسی از لوله کشی داخل منازل دانست و اظهار داشت: متاسفانه برخی از خانوارها واحدهای خود را لوله کشی کرده اند اما تایید سازمان مربوطه را ندارد.
میربلوکی یکی دیگر از مشکلات گازرسانی به روستاهای راز و جرگلان را خانه های ساخته شده در خارج از محدوده روستا عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات به واحدهای خارج از محدوده ممنوع و غیرقانونی است.
وی افزود: برای دریافت مجوز باید سازمان های مربوطه از جمله سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن مجوز های لازم را در این خصوص ارائه دهند که این امر نیز مستلزم اعطای مجوز تغییر کاربری است.

* 6 هزار واحد مسکونی خارج از محدوده روستا
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه 6 هزار واحد مسکونی در راز و جرگلان خارج از محدوده است گفت: برخی از خانه ها با حومه روستا فاصله زیادی دارد که این امر نیازمند دریافت مجوز از دستگاه های مربوط است.
میربلوکی افزود: واحد های مسکونی که در خارج از محدوده روستا ساخته شده اند باید کد روستا دریافت کنند که به نوعی باید به این واحدها تغییر کاربری داده شود و بنیاد مسکن در نقشه ها بیاورد.
وی گفت: این موضوع را با بنیاد مسکن، منابع طبیعی و فرمانداری ها در میان گذاشته ایم، به عنوان مثال در تنگه ترکمن 18 خانوار در خارج از محدوده قرار گرفته اند، سایر واحد های روستا گازدار شده اند این تعداد تاکنون از خدمات بی بهره هستند.
میربلوکی با بیان اینکه روستاهای گازدار از نفت سفید محروم می شوند افزود: با وجود اینکه برای ارائه خدمات نفت سفید نبود گاز در روستا مد نظر قرار می گیرد با توجه به منطقه محروم خواسته ایم که تعداد اشتراکات را مد نظر داشته باشند تا این خانوار ها از سوخت محروم نشوند.
وی گفت: هم اکنون برای سهمیه نفت سفید پیگیری و مکاتبه شده است تا بر اساس اشتراک پذیری محاسبه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برخی از خانوار ها از جمله مددجویان زیر پوشش دستگاه های حمایتی هم اکنون توانایی لوله کشی در منزل را ندارند که این امر نیز روند را کند کرده است.
میربلوکی با بیان اینکه اشتراک مددجویان زیر پوشش نهاد های حمایتی رایگان است افزود: اشتراک خانوار های کم درآمد به صورت اقساط نیز است، هزینه هر اشتراک، 2 میلیون و 114هزار ریال است.
وی با بیان اینکه گازرسانی در راز و جرگلان 10 روستا باقی مانده است گفت: گازرسانی در این منطقه در چهار تا پنج سال از صفر درصد به 90 درصد رسانده ایم.
وی هدف از گازرسانی به روستاها را صرفه جویی منابع ملی، کاهش هزینه سوخت رسانی، حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: بحث گازرسانی در راستای صرفه جویی وزارت نفت است، زمانی که هزینه گاز رسانی به روستاها داده شود سوخت نفت قطع خواهد شد.
وی اجرا نشدن گازرسانی به روستاها باقی مانده را مشکلاتی از جمله طلاقی راه عنوان کرد و گفت: در تعدادی از روستاها عملیات راه سازی انجام می شود که مجوز گازرسانی به ما داده نمی شود که هم اکنون منتظر موافقت در این زمینه هستیم.
وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی هفت روستا به پایان خواهد رسید و تنها سه روستا باقی خواهد ماند که اگر اداره راه مجوز دهد عملیات گازرسانی را آغاز خواهیم کرد.
بلوکی افزود: هم اکنون تلاش می کنیم تا عملیات گاز رسانی به راز و جرگلان پایان یابد چرا که نگه داشت کارگاه هزینه دارد.
وی با بیان اینکه چهار پیمانکار هم اکنون در این منطقه مشغول فعالیت هستند گفت: یک یا پیمانکار دیگر نیز برای نصب علمک های باقی مانده انتخاب خواهد شد که پشت کار پیمانکار اصلی فعالیت کند تا اقدامات گازرسانی در این روستاها به سرعت به پایان برسد.
میربلوکی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه امکانات در این پروژه وجود ندارد افزود: هم اکنون تلاش خواهیم کرد تا این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد و تمامی خانوارها از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: برخی از خانوارهای کم درآمد هم اکنون بودجه لازم برای لوله کشی داخل منازل را ندارند که از نهاد های حمایتی و سایر می خواهیم در این زمینه مشارکت داشته باشند تا این اقشار از نعمت گاز بی بهره نمانند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ضریب گازرسانی به روستاها در خراسان شمالی 97 درصد است گفت: این شاخص در کشور 95 درصد است، ضریب گاز رسانی به شهرها در این استان 100 درصد است.
عملیات گاز رسانی 62 روستای تابعه شهرستان راز و جرگلان در حال اجرا است، ضریب نفوذ گاز طبیعی به 90 درصد رسیده است و تنها عملیات گازرسانی به 10 روستا باقی مانده است.
هم اکنون 725 روستای خراسان شمالی از مزایای گاز برخوردار هستند.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت گاز روستايي خرسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • موتور گلزنی مهاجم استقلال پس از ۱۱ هفته روشن شد
  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • حسن روشن: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت واگذار نمی شوند (فیلم)
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان