Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر غزل سرای خراسان جنوبی جوانان شاعر این استان را امید فرهنگ و ادب برشمرد و از آنها خواست که خلوت شاعرانه خود را صرف فضای نجازی نکنند و بیشتر به سرودن اشعار بپردازند.

شاعر و غزل سرای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی در مقوله شعر و شاعری برای نخستین بار جایگاهی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام است که امسال برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار می شود که امید است، بتوانیم دبیرخانه دائمی شعر و ترانه را در این استان تثبت کنیم.

 

فهیم بخشی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان محروم کشور است، گفت: این استان چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ فرهنگی کمتر توسعه یافته است چرا که تاکنون توجه لازمی از سوی مسئولان امر به آن نشده است.

 

این شاعر غزل سرای استان، شاعران خراسان جنوبی را شاعرانی توصیف کرد که 70-80 درصد راه را پیموده اند، چرا که از منظر وی خراسانی ها ذاتا شاعرند و علاقه وافری به شعر و شاعران دارند.

 

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون شعرهای کلاسیک در قالب های سنتی در خراسان جنوبی رونق بیشتری داشته است، افزود: هم اکنون غزل و رباعی نیز از جایگاهی برخوردار شده و شاعران توانسته اند در زمینه ترانه و سپیده سرایی گام های موفقی بردارند.

 

بخشی با اشاره به سپیده سراهای خراسان جنوبی، غلامحسن چهکندی نژاد را سپیده سرای مطرح کشور برشمرد و گفت: در کنار وی استاد ناقوس و علی عبداللهی در زمینه سپیده سرایی، دستی به قلم دارند و آثاری مهمی را به ثبت رسانده اند.

 

وی هنر را پدیده ای برشمرد که با روح یک کشور عجین شده است و ادامه داد: قطعا هنر همانند کانالی است که بیشتر از هر مسیر دیگری می تواند موثر واقع شود.

 

این شاعر غزل سرا با بیان اینکه هنر مفهوم را ترویج می دهد، افزود: ترویج شعر رضوی و فرهنگ نابش بی شک به دلیل الفت و دلبستگی فارسی زبانان از وظایف است و به همین دلیل باید به برگزاری جشواره های شعر توجه بیشتری شود.

 

وی تشویق جوانان به سمت و سوی فرهنگ رضوی را فلسفه جشنواره های شعر رضوی دانست و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره های شعری مبنایی برای کشف هزارپای جدید در برخورد با حقایق است.

 

بخشی حضور جوانان در این جشنواره های شعر را یک مزیت برشمرد و اضافه کرد: جوانان در این عرصه می توننند استعدادهای بالقوه خود را بالفعل تبدیل کنند و در زمینه شعر برای خود جایگاهی پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه دیار ما، دیار نابغه های شهر و ادب است، یادآور شد: از گذشته های دور تا هم اکنون خراسان جنوبی شاعران مطرح زیادی مانند شیخ محمدهادی هادوی، آیت الله محمد آیتی، آخوند ملاعلی طبسی، آخوند ملا حمزه بیرجندی، آخوند ملاحسین ذاکر، ابوالمفاخر قاینی، بوذجمهر قاینی و احمدعلی شهابی نهبندانی را به خود دیده است.

 

وی جوانان شاعر خراسان جنوبی را امید فرهنگ و ادب استان برشمرد و از آنها خواست که خلوت شاعرانه خود را صرف فضای نجازی نکنند و بیشتر به سرودن اشعار بپردازند.

 

شاعر غزل سرای خراسان جنوبی وجود ائمه اطهار علیهم السلام فضیلتی بس والا برشمرد و از شاعران استان خواست تا از این وسیله برای رسیدن به تعالی فکری بهره ببرند.

 

وی سعید قلی نزاد، سمیرا حقیقی پور، سمیه قاضی زاده، روح الله فریدونی، پرومین نخعی نژاد، میده کوچی و مصطفی نخعی نژاد را از جمله شاعران جوانان و مطرح استان برشمرد.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اینفوگرافی کانون های مساجد جمال خاشقجی ترکیه زائران اربعین حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه موکب جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم