Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سعید صفاتیان، مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا با انتقاد از برخی اظهارات درمورد کاهش ۷۰۰ هزار نفری معتادان در دو شیوع شناسی اخیر مصرف مواد مخدر، این دو آمار را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: پژوهشی که نتایج آن، آمار مصرف کنندگان را بیش از ۳ میلیون نفر اعلام می‌کرد از افرادی به دست آمده بود که وارد مراکز اورژانس می‌شدند، اما در تحقیقی که در سال ۹۵ انجام شد و آمار ۲ و میلیون ۸۰۰ هزار نفر را نشان می‌داد، کارشناسان از افراد به شکل مستقیم در مورد مصرف مواد مخدر سوال می‌کردند، این درحالیست که چون نوع و جنس فرایند دو تحقیق با هم متفاوت است با هم قابل مقایسه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییرات تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر بر اساس دو شیوع شناسی اخیر گفت: این دو آمار با یکدیگر همخوانی ندارند. شیوع شناسی که در آن تعداد معتادان بیش از3 میلیون نفر اعلام شده بود بر اساس اعلام وزارت بهداشت در سال ۸۲ بوده است؛ اینکه امروز در سال ۹۷ بگوییم تعداد معتادان فلان عدد بوده و حالا کاهش یافته، درست نیست.

وی افزود: بین این دو عدد، دو آمار دیگر هم داریم که مربوط به سال‌ها ۹۲ و ۹۱ هستند و در یکی از آنها تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است. ستاد مبارزه با مواد مخدر تا یک سال پیش هم همیشه آمار ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار را اعلام می‌کرد و هیچوقت به عنوان یک ارگان رسمی، از آمار ۳ میلیون نفر استفاده نکرد.

مدیر عامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی نظام که سال گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند، باید ۲۵ درصد اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه کاهش یابد، اظهار کرد: آماری که سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده همان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. به هر حال این عدد باید هر سال ۵ درصد کاهش یابد و طی ۵ سال بر اساس بند ۵۷ سیاست های کلی نظام در حوزه مواد مخدر به آن عدد برسیم، اما اینکه الان گفته می‌شود براساس آماری که تعداد معتادان را بیش از 3 میلیون نشان می‌داد حالا ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافته‌اند، درست نیست چرا که این دو عدد قابل مقایسه نیستند.

وی در ادامه توضیح داد: وقتی می‌گوییم تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافته است باید بگوییم علت آن چه بوده که کاهش یافته؟ کدام برنامه‌ها بیشترین اثربخشی را داشته؟ و این عدد بر اساس چه روشی به دست آمده است؟ اما در مجموع آمار سال ۸۲ با آمار امروز قابل مقایسه نیست. نه اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت نمی‌کند، بلکه همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها براساس توانشان کار می‌کنند اما این دو عدد قابل تطبیق با هم نیستند.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 اعتیاد معتاد کاهش تعداد معتادان مواد مخدر سعید صفاتیان مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا آخرین شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر کاهش ۷۰۰ هزار نفری مصرف کنندگان مواد مخدر رد مقایسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اعتیاد معتاد کاهش تعداد معتادان مواد مخدر رد مقایسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید