Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@11:13:30 GMT

شوینده های طبیعی جادویی برای فرار میکروب ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۷۴۳۷

شوینده های طبیعی جادویی برای فرار میکروب ها

رکنا: پاک کننده های طبیعی در نظافت خانه موثرتر هستند.

به طور معمول برای این کار شما نیاز به مواد آشپزی خیلی ساده دارید، موادی که نه تنها به شما در پختن یک کیک کمک زیادی کنند، بلکه دارای قدرت پاک‌کنندگی جادویی نیز هستند. برای این‌که از قدرت این مواد بیش‌تر آگاه شوید با چیدانه در ادامه مطلب همراه شوید و به دقت ترکیباتی که عنوان می‌شوند را یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافی از این دستورالعمل‌ها یک بار استفاده کنید تا بخشی از هزینه شما برای خرید مواد شوینده شیمایی کاهش یابد.

شیوه ۱ از ۵ : استفاده از نمک برای افزایش قدرت پاکیزگی.

۱. یک نصفه فنجان نمک را در درون چاه پر شده خانه خود بریزید.

ذرات ریز نمک دارای قدرت سندبلاست هستند و می‌توانند موادی که باعث گرفتگی چاه شده است را از بین ببرند.

پس از این‌که نمک را به طور کامل در درون چاه ریختید، برای چند دقیقه مقداری آب گرم درون چاه بریزید تا ذرات نمک بتوانند راه خود را در درون سیستم داخلی چاه پیدا کنند و مواد زائد را از بین ببرند.

۲. با استفاده از یک قاشق غذاخوری نمک، چربی‌های روی ماهی‌تابه را از بین ببرید.

مقداری نمک را بر روی چربی‌های داخل ماهی‌تابه بریزید و سپس با یک دستمال یا یک اسفنج مرطوب و تمیز چربی‌ها را تمیز کنید.

۳. لکه‌های ایجاد شده توسط ته‌مانده‌های غذا بر روی فر یا اجاق گاز را با استفاده از نمک از بین ببرید.

تا آن‌جا که امکان دارد مواد غذایی ریخته شده روی سطح اجاق گاز یا فر را تمیز کنید و سپس مقداری نمک روی سطح کثیف بریزید. سپس کمی سطح فر یا اجاق گاز را داغ کنید و بعد با یک دستمال زبر و مرطوب کثیفی‌ها را تمیز کنید.

شیوه ۲ از ۵ : با استفاده از سرکه لکه‌ها را از بین ببرید و گندزدایی کنید.

۱. دوغاب بین کاشی و سرامیک‌ها را با استفاده از سرکه و یک مسواک قدیمی تمیز کنید.

مسواک را به مقداری سرکه آغشته کنید و آن را آن‌قدر روی دوغاب بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. مسواک را به گونه‌ای روی لکه‌ها حرکت دهید که کل دوغاب بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها به طور یکنواخت تمیز شوند.

۲. بوی نامطبوع درون آشپزخانه را از بین ببرید.

آیا هنوز بوی ماهی شب گذشته در آشپزخانه شما وجود دارد؟

یک کاسه سرکه را درون مایکروفر قرار داد و اجازه دهید تا جوش بیاید. این کاسه را روی پیش‌خان آشپزخانه قرار دهید و پس از مدتی سرکه همه بوهای بد آشپزخانه را به خود جذب می‌کند.

یا، می‌توانید مقداری سرکه را داخل یک ماهی‌تابه بریزید و آن را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید. پس از مدتی تمامی بوهای نامطبوع آشپزخانه از بین می‌روند.

۳. با استفاده از سرکه لکه‌های ایجاد شده روی قوری چای یا قهوه‌جوش را از بین ببرید.

قوری را تا نصفه از سرکه پر کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید. یک شب صبر کنید تا سرکه لکه‌ها را از بین ببرد، سپس قوری را با آب گرم بشورید.

برای قهوه‌جوش، سرکه را درون آن بریزید و آن را کمی تکان دهید تا سرکه در تمامی قسمت‌های قهوه‌جوش حرکت کند. پس از مدتی آن را با آب گرم بشورید.

شیوه ۳ از ۵ :‌ تمیز کردن با استفاده از قدرت جوش شیرین.

۱. لکه‌های روی لیوان چای یا قهوه را با استفاده از جوش شیرین از بین ببرید.

لیوان را با یک میزان جوش شیرین و دو میزان آب پر کنید. اجازه دهید یک شب بگذرد تا لکه‌ها به طور کامل از بین بروند. روز بعد لیوان را با آب گرم بشورید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. هیچ لکه‌ای دیگر روی لیوان شما وجود نخواهد داشت.

۲. با اضافه کردن نصف فنجان جوش شیرین به پودر ماشین لباس‌شویی، لکه‌های ایجاد شده در این وسیله را از بین ببرید.

این مخلوط را داخل ماشین لباس‌شویی بریزید و اجازه دهید ماشین چند دور در حالت معمولی بچرخد. در این حالت تمام لکه‌های ایجاد شده از بین می‌روند.

شیوه ۴ از ۵: برای ایجاد طراوت و تازگی از لیمو استفاده کنید.

۱. با مالیدن لیمو بر روی درها یا سینک‌های لک‌شده، لکه‌های سخت آب را از روی این وسایل از بین ببرید.

می‌توانید پس از اضافه کردن لیمو این این سطوح را با کاردک‌هایی که سرهای لاستیکی دارند بسابید تا درخشندگی سطح شما بیش‌تر شود.

۲. با استفاده از لیمو بوی بد دستان خود را از بین ببرید.

سیر، پیاز، و یا گوشت بوی بدی را در دستان سرآشپز ایجاد می‌کنند. اگر سرآشپز شما هستید، در این حالت دست خود را با آب لیمو و آب گرم بشورید تا بوی بد دستان شما از بین برود و دست شما به حالت طبیعی خود بازگردد.

۳. برای افزایش قدرت پاک‌کنندگی مقداری لیمو را به مایع ظرف‌شویی خود اضافه کنید تا چربی‌ها راحت‌تر از بین بروند.

برای این‌که چربی‌ها را راحت‌تر تمیز کنید، چند قطره آب لیمو را به مایع ظرف‌شویی اضافه کنید و هنگام شستن ماهی‌تابه‌ها یا قابلمه‌ها از این محلول استفاده کنید. در این حالت چربی‌ها هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

شیوه ۵ از ۵ : برق انداختن با استفاده از روغن زیتون.

۱. دستمال مخصوص کفش (دستمال نخی و تمیز) خود را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید تا کفش‌های شما برق بیافتد.

در استفاده از روغن زیتون زیاده‌روی نکنید. برای برق افتادن کفش‌ها فقط یک قطره از آن کافی است.

۲. جای برچسب‌ها و یا اتیکت‌های قیمت را با استفاده از چند قطره روغن زیتون و مقداری نیروی عضلانی از بین ببرید.

البته باید توجه داشته باشید این عمل بر روی همه سطوح جواب نمی‌دهد، چراکه استفاده از این روغن باعث لک شدن برخی از سطوح می‌شود.

۳. سطوح فلزی را با استفاده از چند قطره روغن زیتون و یک دستمال تمیز نخی برق بیاندازید.

چند نکته مهم در خانه داری:

برای تمیز کردن پنجره‌ها مقداری آب لیمو، آب، و سرکه را به یک اندازه با هم ترکیب کنید. این محلول قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده زیادی دارد.

برای برق انداختن مبلمان روغن زیتون (دو میزان) و آب لیمو (یک میزان) را با هم ترکیب کنید. با استفاده از این محلول سطوح مبلمان Furniture شما از این رو به آن رو می‌شوند.

برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده روی سینک‌ها، مقداری نمک را داخل سینک بریزید و سپس سطح آن را با یک نصفه لیمو بسابید. این کار سینک شما را نیز برق می‌اندازد.

برای از بین بردن لکه‌های روی فرش‌ها و قالیچه‌ها، دو قاشق سوپ‌خوری را با یک نصفه فنجان سرکه ترکیب کنید. پس از این‌که این محلول را روی لکه روی فرش یا قالیچه ریختید، مدتی صبر کنید تا خشک شود و بعد روی آن را جارو برقی بکشید.

برای برق انداختن جواهرات نقره‌ای خود، نصف فنجان سرکه را با دو قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین ترکیب کنید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

۱۲ مرزبان ایرانی ربوده شده سالم هستند +اولین عکس و اسامی شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی یک زن با وعده اربعین شهر را به هم ریخت! ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا بدترین سرنوشت برای 2 کودک در رشت + عکس ابراهیم وقتی دید نسرین بچه دار می شود چه کرد؟! فیلم لحظه اقدام وحشیانه با یک سگ توسط راننده خودروی زنجانی + تصویر این آقای مجری کلاهبردار بود! / او چه رازی داشت؟! تصاویر جدید خاشقچی لحظاتی قبل از قتل شک رضا از موقعی شروع شد که بیشتر موقع ها شارژ باطری موبایلم خالی بود گفتگو با 2 فوتبالیست تحصیلکرده تهرانی که ثروتمندان تهرانی را نقره داغ می کردند + عکس کوروش در زادگاه خود غریب است ! / روحانی و قانون همه پرسی تصویری زیبا در آسمان کربلا پدید آمد +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این دختر کوچولوی اصفهانی در انتظار فرشته مهربان + عکس صحنه ای از تصادف واقعی خانم بازیگر ایرانی! + جزییات و عکس یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! نقشه وحشتناک برای ارثیه 100 میلیونی در حساب زن دوست صمیمی + عکس اسلحه کشی دانش آموز دبیرستانی برای معلم خود

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا آشپزخانه چای قهوه مبلمان مبلمان Furniture روغن زیتون فرار طبیعی مواد کاهش شوینده طبیعی عکس ایران دختر فیلم زندگی مرد پلیس قتل پدر اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • چرخ‌وفلک جادویی