Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش قطر به شایعه ارسال سلاح های ایران از دوحه به لبنان، نگرانی آمریکا از کمک روسیه به ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی، درخواست حزب الله برای تشکیل فوری دولت لبنان، اظهار بی اطلاعی عجیب عادل الجبیر از جنازه خاشقجی و چگونه کشته شدن او، گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره پرونده خاشقجی و بیانیه شدیداللحن انگلیس، آلمان و فرانسه علیه عربستان از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به دستور مرکل برای توقف صادرات سلاح به عربستان نیز پرداخته شود.

به گزارش تابناک، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار شفاف شدن ابهامات موجود در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول شد.

وی با محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه بر لزوم شفاف سازی در این خصوص و پاسخگویی مقامات ریاض تاکید کرد.

صدراعظم آلمان افزود در چنین شرایطی این کشور هیچگونه سلاحی به عربستان صادر نخواهد کرد.

 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در حساب توئیتری خود خواستار پاسخ واحد جامعه بین‌الملل در برابر قتل نویسنده منقد سعودی، «جمال خاشقجی» شد.

وزیرخارجه آلمان همچنین در این اظهار نظر ضمن تاکید بر لزوم پیگیری عاملان حادثه قتل خاشقجی گفته است که کشورش در کنار انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای عضو «گروه ۷» برای پیگیری موضوع خاشقجی خواهد ایستاد.

واکنش قطر به شایعه ارسال سلاح های ایران از دوحه به لبنان

وزارت حمل و نقل قطر روز یکشنبه شایعه عبور سلاح از تهران به بیروت از طریق دوحه که توسط یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار آمریکا مطرح شده بود را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: شایعه مربوط به فرود هواپیمای حامل محموله تسلیحاتی ایران در فرودگاه بین‌المللی حمد و سپس پرواز آن به سمت بیروت به هیچ وجه صحت ندارد.

فاکس نیوز روز جمعه در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی و غربی ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران، ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته برای حزب الله لبنان را افزایش داده است.

به ادعای این گزارش، محموله جدیدی که ایران به لبنان فرستاده است، شامل تجهیزات سیستم مکان یابی جهانی (جی پی اس) است که حزب الله را قادر می کند تا راکت هایی را که پیش از این قابلیت کنترل نداشته اند، به موشک هایی با هدایت دقیق تبدیل کند.

این در حالی است که لبنان نیز دیروز گزارش ادعایی فاکس نیوز مبنی بر انتقال یک محموله سلاح به این کشور توسط خطوط هوایی فارس قشم را رد کرد. فاکس‌نیوز رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است که بارها گزارش‌هایش درباره ایران رد شده است. 

نگرانی آمریکا از کمک روسیه به ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی

یک مقام‌ ارشد دولت آمریکا روز یکشنبه از اینکه روسیه ممکن است به ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی کمک کند ابراز نگرانی کرد و گفت واشنگتن تلاش خواهد کرد مسکو را از این کار منصرف کند.

روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از این عضو ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده نوشته است: «ایران ممکن است برای دور زدن تحریم‌ها به دنبال این باشد که روسیه نفت آنها را در بازارهای جهانی بفروشد.»

این مقام دولت ترامپ اضافه کرد: «روسیه را حتی از بررسی این موضوع برحذر می‌کنم. در راستای منافع روسیه خواهد بود که گریز ایران از تحریم‌ها را تسهیل نکند.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز تصریح کرد: «هدف ما کماکان رساندن واردات نفت ایران به صفر در سریع‌ترین زمان ممکن و در تاریخ 4 نوامبر در حالت ایده‌آل است.»

این ادعای مقام‌ آمریکایی در حالی مطرح شده که واشنگتن در هفته‌های گذشته علناً اعلام کرده قصد دارد به برخی از خریداران نفت ایران معافیت از تحریم‌ها اعطا کند. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا همین امروز گفت که کشورش قصد دارد برخی از کشورها را از تحریم‌های نفت علیه ایران معاف کند.

درخواست حزب الله برای تشکیل فوری دولت لبنان

مقام های ارشد حزب الله لبنان در تازه ترین مواضع خود خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان و حل اختلاف های باقیمانده شدند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله، روز یکشنبه گفت که درباره تشکیل دولت نه با امیدواری و نه با ناامیدی می توان صحبت کرد.

وی افزود که یک طرف سیاسی می تواند با وتو مانع از تشکیل دولت شود. به گفته شیخ قاسم تشکیل دولت مشخص نیست در آینده نزدیک یا دور باشد.

معاون دبیرکل حزب الله در عین حال تشکیل دولت را خواسته مردم و نیاز واقعی لبنان دانست و تاکید کرد که بدون دولت کشور حرکت نخواهد کرد و مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

اظهار بی اطلاعی عجیب عادل الجبیر از جنازه خاشقجی و چگونه کشته شدن او

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه رژیم سعودی در مصاحبه‌ای روز یکشنبه تصریح کرد که مقام‌های این کشور نمی‌دانند جسد «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، کجا است.

در شرایطی که فشارهای بین‌المللی روی رژیم سعودی به نحو بی‌سابقه‌ای اوج گرفته الجبیر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز از الفاظی مانند «اشتباه وحشتناک»، «تراژدی وحشتناک» و «اشتباه عظیم و جدی» برای توصیف کشته شدن خاشقجی استفاده کرد.

او گفت: «اشتباه وحشتناکی بود. تراژدی وحشتناکی است. به آنها (خانواده خاشقجی) تسلیت می‌گویم. مصیبت آنها را درک می کنیم. متأسفانه اشتباهی عظیم و جدی اتفاق افتاده و من به آنها اطمینان خاطر می‌دهم که مقصران این اتفاق پاسخگو خواهند شد.»

عادل الجبیر علاوه بر این ادعا کرده مقام‌های عربستان سعودی اطلاعی درباره نحوه کشته شدن جمال خاشقجی ندارند. او گفت: «او داخل کنسولگری کشته شد. جزئیات آن را نمی‌دانیم. نمی‌دانیم جسد او کجاست. مصمم هستیم تمام جزئیات را روشن کنیم. مصمم هستیم کسانی که مقصر هستند را تنبیه کنیم.»

گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره پرونده خاشقجی

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه تلفنی با "دونالد ترامپ" همتای آمریکایی خود گفتگو کرد و دو طرف تاکید کردند که ابهامات موجود درباره قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی باید آشکار شود.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره روند قانونی آزاد شدن کشیش آمریکایی و همچنین مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

بیانیه شدیداللحن انگلیس، آلمان و فرانسه علیه عربستان

کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای مشترک قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را به قوی ترین شکل ممکن محکوم کرده و خواستار شفاف سازی در این خصوص شدند.

در بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان که روز یکشنبه صادر شد سه کشور بر ضرروت شفاف سازی فوری در خصوص مرگ خاشقجی تاکید و اعلام کردند روایت ارائه شده از سوی عربستان (درباره مرگ خاشقجی) نیازمند حقایق قابل اعتبار است.

در این بیانیه آمده است: در کنار فرضیه‌هایی که تاکنون از سوی عربستان مطرح شده و باید با حقایق معتبر پشتیبانی شود، نیاز فوری به شفاف‌سازی درباره آنچه واقعا در ۲ اکتبر به وقوع پیوسته، همچنان وجود دارد. هر سه کشور تلاش‌های بیشتر برای کشف حقیقت به صورتی جامع، شفاف و قابل اعتبار را خواستار هستند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام خاشقجی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز

حزب الله آماری از عملیات‌های خود علیه رژیم صهیونیستی و خسارت‌ها و تلفات ارتش این رژیم طی ۲۰۰ روزی که از نبرد طوفان الاقصی می‌گذرد،را اعلام کرد که بیش از دو هزار کشته و زخمی به اشغالگران صهیونیست تلفات وارد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،حزب الله آماری از عملیات های خود علیه رژیم صهیونیستی و خسارت ها و تلفات ارتش این رژیم طی 200 روز اخیر اعلام کرد و افزود طی 200 روز نبرد طوفان الاقصی، 1650 عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که به کشته و زخمی شدن 2 هزار صهیونیست منجر شده است.

حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

آمار عملیات‌های حزب الله و تلفات و خسارت‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این شرح  است:

 

تفکیک عملیات‌ها: 186 عملیات علیه شهرک های صهیونیست نشین، 176 عملیات در نقاط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، 1112 عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی، 55 عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی، 70 عملیات علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی، 51 عملیات هوایی علیه اشغالگران

سلاحهای به کار گرفته علیه رژیم صهیونیستی:

352 سلاح  توپ، 727 موشک زمین به زمین، 77 مورد هدف قرار دادن دشمن با سلاح تک تیراندازی و تیربار، 50 سلاح دفاع هوایی، 55 سلاح تهاجمی هوایی، 546 موشک هدایت شونده، 136 سلاح در رویارویی مستقیم و 17 سلاح مهندسی

جبهه داخلی دشمن : فرار 230 هزار شهرک نشین صهیونیست، تخلیه 43 شهرک صهیونیست نشین، شعار منطقه فرار: 5 کیلومتر، عمق هدف قرار گرفتن دشمن: 15 کیلومتر داخل مناطق اشغالی

تلفات انسانی رژیم صهیونیستی: کشته و زخمی شدن بیش از دو هزار صهیونیست

خسارت های مادی رژیم صهیونیستی: انهدام 344 سنگر و  استحکامات، 92 خودروی نظامی، 5 فروند پهپاد، 328 تجهیزات فنی، 722 واحد ساختمانی در شهرکهای صهیونیست نشین، 67 مرکز فرماندهی، 33 سلاح توپخانه، 5 سکوی گنبد آهنین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه