Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@02:26:28 GMT

22 برابر حد مجاز؛ غلظت گرد و غبار در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۷۸۳۵

22 برابر حد مجاز؛ غلظت گرد و غبار در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر گفت :میزان غلظت گرد و غبار در ساعت 15دیروز در این شهرستان سه هزار و 317 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد.

ایرج سلیمانی افزود: این میزان گرد و غبار معادل 22 برابر حد مجاز است که کاهش دید را به دنبال داشت.

مجتبی شعبانی رییس اداره هواشناسی ماهشهر نیز گفت: به دنبال بروز پدیده گرد و غبار افق دید در این شهرستان به 700 متر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بروز پدیده گرد و غبار تمامی مدارس بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) در حالیکه دانش آموزان در کلاس درس بسر می بردند تعطیل اعلام شد.

همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزشی این شهرستان نیز در پی شدت گرد و غبار در عصر دیروز تعطیل شدند.

23 مهر نیز آلودگی ناشی از بروز پدیده گرد و غبار در بندر ماهشهر مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی حفاظت محیط زیست دانش آموزان گرد و غبار هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است