Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@00:38:21 GMT

هدیه تحصیلی بانک مسکن در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۸۰۷۵

بانک مسکن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در تحقق شعار «با هم چراغی را روشن کنیم»، دو مدرسه شهدای بانک مسکن را در مناطق محروم افتتاح کرد.
به گزارش صدای ایران مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ضمن بیان این مطلب افزود: بانک مسکن با بهره گیری بخشی از بودجه حساب های قرض الحسنه بانک که به امور معنوی و عام المنفعه اختصاص دارد، در امر مدرسه سازی در نقاط محروم و بسیار محروم ایران فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود ایزدی، اظهار داشت: بانک مسکن در حوزه ی مسوولیت اجتماعی، توانسته است تا کنون، ساخت و تکمیل 18 مدرسه را در دستور کار قرار دهد. از این تعداد 10 مدرسه با عنوان شهدای بانک مسکن، در استان های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، بوشهر، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شده است.
وی افزود: همچنین به زودی نیز مدرسه ای به ظرفیت 3 کلاسه درس در شهرستان هامون روستای حسین آباد استان سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، در ادامه گفت: مدیریت شعب بانک مسکن در استان ها، هر ساله با شروع سال تحصیلی و آغاز بهار تعلیم و تربیت، به تمامی دانش آموزان این مدارس، هدایایی که شامل کیف و لوازم التحریر می باشد، اهدا می کند.
وی اظهار داشت: امسال نیز در حدود 3000 کیف و لوازم التحریر توسط مدیریت شعب استان ها، در این مدارس میان دانش آموزان توزیع شد.
مسعود ایزدی، با اشاره به افتتاح دو مدرسه در هفته ی گذشته توسط مدیریت دو استان، گفت: هفته ی گذشته، دو مدرسه ی 6 کلاسه در خاروانا در استان آذربایجان شرقی و همچنین مدرسه ی 3 کلاسه روستای حسین آباد دشتروم در شهرستان یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مدیریت شعب این استان ها مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در پایان اظهار داشت: بانک مسکن همواره توجه خاصی را به حوزه ی فرهنگ و دانش داشته است و سعی کرده است تمام توان خود را در زمینه ی مدرسه سازی در مناطق محروم به کار گیرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی در ۱۶ مدرسه کشور در دست اجرا است که از این تعداد، هفت نیروگاه در استان‌های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در دبیرستان خیرساز زیرک پردیسان قم که مجهز به این فناوری شده است، گفت: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد درآمد پایدار و صرفه‌جویی در هزینه‌های مدارس، سبب افزایش خودآگاهی و تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، اختیار کسب درآمد اختصاصی برای همه مدارس از مسیر‌هایی مانند تولید انرژی پاک توسط سلول‌های خورشیدی یا تعبیه فضای تجاری در نظر گرفته شده تا هر مدرسه بتواند اقتصاد خود را پیش ببرد.

حمیدرضا خان محمدی یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است و در یک برنامه کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه‌های متولی، ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر ۵۶ طرح نیروگاه خورشیدی در سطح کشور در حال اجراست، گفت: تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی ۱۱ مدرسه در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات به مرحله اجرا رسیده‌اند که از این تعداد نیروگاه‌های پنج مدرسه با مجموع ظرفیت مجموع ۱۰۰ کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی و استفاده از فضای مدارس در این امر، با خیرین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد مذاکره شده‌ایم تا این موضوع در همه مدارس جدیدالاحداث محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تولید هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ گرم از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری و سبب صرفه جویی ۰.۲۷ مترمکعب مصرف گاز طبیعی و ۰.۲۲ لیتر مصرف آب می‌شود.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این نیروگاه، آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در پردیسان قم برگزار شد. این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین استاندارد‌های روز ساخته شده و دارای ۱۸ کلاس درس و مجهز به سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی پاک خورشیدی است.

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم