Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک طی سخنانی اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با بحران مخصوصاً ادارات آب، برق، گاز، شهرداری و بخشداری باید هر نوع آمادگی را در زمان بحران داشته باشند.

وی افزود: پاییز امسال بارندگی خوبی انجام شد و انشا الله شرایط بارندگی در سال جاری بسیار خوب و مناسب خواهد بود، در بحث سیلاب‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود وادارات خدمات رسان در زمان بارندگی به‌طور شبانه‌روز آماده خدمت به شهرستان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک اظهار کرد: با توجه به زلزله‌ای که سال گذشته در چندین شهرستان استان تهران رخ داد، مصوباتی که در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران به تصویب رسید، استاندار تهران تأکیداتی در این جلسه در این رابطه داشتند، این مصوبه به تمام شهرستان‌های استان تهران ارسال شد که حوزه عمران فرمانداری پیگیر مصوبات شود و کاری‌هایی که مرتبط به شهرستان است به نحو احسن انجام دهد.

خطیبی افزود: نکته اصلی که تأکید می‌شود بحث استقرار هلال‌احمر است که به نسبت جمعیت شهرستان نیازهای اولیه در بحث زلزله، سیل و بلاهای طبیعی بتواند ۱۰ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش اقلام موردنیاز از طریق دستگاه‌هایی که مشخص‌شده است به هلال‌احمر کمک کنند تهیه شود و در سوله‌هایی که در شهرستان مرتبط به این کار است دپو شود و این آمادگی را داشته باشیم که به شهرستان‌های دیگر هم بتوانیم خدمات‌رسانی کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک تصریح کرد: حداقل چندین سوله بحران برای اسکان‌های اولیه نیاز است و این جزء برنامه‌های شهرداری و بخشداری باشد که باید این سوله‌ها را در شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: در بحث کمبودهای آب و برق که در تابستان داشتیم، این ادارات در این زمان باید تمهیدات لازم را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند که در تابستان سال آینده مردم با مشکل مواجه نشویم.

خطیبی گفت: با توجه به نزدیک شدن سرما و افت فشار گاز، مجتمع‌هایی که ازنظر مالی مشکل پرداخت بدهی دارند، اداره گاز شهرستان برنامه‌ای را در دستور کار قرار دهد که مجتمع‌های مسکونی پرتراکم بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند که در فصل سرما با مشکل مواجه نشوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک تأکید کرد: تمام ادارات خدمات رسان باید تمهیدات لازم را داشته باشند که در شرایط بحرانی با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه باید هلال‌احمر در سطح شهرستان استقرار داشته باشد، افزود: در رابطه با استقرار هلال‌احمر در سطح شهرستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری لازم را با نهاد داشته باشند که استقرار هلال‌احمر یکی از ضروریات در مقابله با بحران است و هلال‌احمر شهرستان باید جهت عضوگیری فرهنگ‌سازی کند.

خطیبی در پایان اظهار کرد: با توجه به فرونشستن زمین در جنوب شرق استان تهران که یکی از معضلات زیست‌محیطی است، باید تمهیدات لازم برای دستگاه‌های مرتبط انجام شود، اداره آب منطقه‌ای که حفاظت از منابع زیرزمینی در بحث‌های فرونشست آب و فاضلاب را دارد، باید به جد پیگیر این امر مهم باشد.

کد خبر 4437468

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر فرمانداری قرچک اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خبرگزاری مهر خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه متناسب با شرایط مذکور، جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی اعلام شد، افزود: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خاصیت بارش‌های بهاری، همرفتی بودن است و این بارش‌ها بیشتر در بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت نیز شود، از همین رو هشدارهای لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی این ماه شاهد رخداد مخاطرات جوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به وزش باد و طوفان طی بیست‌وسوم فروردین در کاشان، بارش برف در بویین‌میاندشت طی بیست‌وسوم فروردین و وارد شدن خساراتی به درختان و مناطق موقت روستایی به علت وقوع صاعقه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفرهای غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیروهای امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها طی مدت زمانی مذکور بیشتر متوجه غرب و جنوب استان خواهد بود، افزود: در مناطقی از استان نیز وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند کاهش میدان دید و بروز تصادفات را در پی داشته باشد.

کد خبر 745192

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • آماده باش هلال احمر برای وقوع سیل در استان کرمان
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  •  پیکر مفقود شده پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی دشتستان پیدا شد
  • جلسه ستاد انتخابات شهرستان قرچک برگزار شد
  • حل مشکلات شهری با تلاش جهادگران هلال احمر در تبریز