Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با هدف انتقال سلاح‌های این کشور به مرزهای روسیه و چین صورت می‌گیرد.

کاساچف به شبکه‌ خبری روسیه 24 در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد اعلام کرد: خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با هدف انتقال تسلیحات نظامی مشابه آمریکا به قلمرو دشمن فرضی یا واقعی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دشمن در درجه اول روسیه و سپس چین است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه همچنین دعوت احتمالی از سوی واشنگتن برای مذاکره در خصوص این مسئله را به عنوان فریبی از سوی آمریکا توصیف کرد. کاساچف یادآور شد روسیه باید نه تنها به خروج آمریکا از این پیمان بلکه به اقدامات خاص آمریکا پس از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد پاسخ دهد.

 از دیدگاه این قانونگذار روسی، آمریکا از سال 2014 آماده خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد شده است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه یادآور شد ادعاهای آمریکا درباره نقض ادعایی این پیمان از سوی مسکو کاملا بی اساس است.

کاساچف در پایان اعلام کرد: آمریکا همچنان به این بازی‌ها ادامه می‌دهد زیرا هدف اصلی از این اقدامات تشخیص نقض پیمان از سوی روسیه و متعهد کردن مسکو به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد نیست، بلکه هدف اصلی واشنگتن بر هم زدن این پیمان با بهانه‌های ساختگی است.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش به زودی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد به دلیل نقض آن از سوی روسیه خارج خواهد شد.

روز گذشته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام آمریکا اعلام کرد اگر واشنگتن به خروج یکجانبه از توافقات بین‌المللی ادامه دهد، روسیه اقدامات تلافی‌جویانه از جمله اقدامات نظامی را در پیش خواهد گرفت.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در سال 1987 میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در 8 دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6096314

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است