Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@03:41:48 GMT

نجات قاتل اعدامی با رضایت اولیای دم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۸۳۰۰

نجات قاتل اعدامی با رضایت اولیای دم

خبرگزاری میزان- رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری گفت: فرد محکوم به اعدام با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این بخش از چوبه دار رهایی یافت. رحمان عمادی رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری از توابع شهرستان اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: در سال ۹۱ فردی به علت درگیری و اختلاف با مقتول او را به قتل می‌رساند که با توجه به جو عشایری، بین طایفه قاتل و مقتول تشنج ایجاد و منجر به تخریب اموال یکدیگر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر بین این دو طایفه اعضای شورای حل اختلاف بخش الوار گرمسیری براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح و سازش، تلاش‌های خود را آغاز کردند.

رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری در ادامه عنوان کرد: پس از تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش فیمابین طرفین، خوشبختانه این تلاش‌ها به نتیجه رسید و خانواده مقتول با اعلام رضایت از اعدام قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده بعد از ۶ سال با صلح و سازش بین این دو طایفه مختومه شد.

عمادی در ادامه اظهار داشت: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و تشویق به عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است و برهمین اساس شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ درسطح جامعه نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف اعدام صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول