Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ تنها هفت روز تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی مانده و هر چه زمان رسیدن این روز بزرگ نزدیک‌تر می‌شود، شمار زائران و عاشقان زیارت کربلا افزایش می‌یابد؛ زائرانی که بسیاری از آن‌ها بنا بر عادت سالانه، پای در مسیر زیارت یار می‌گذارند و صورتی بی نظیر از وحدت و همدلی شیعیان جهان را به تصویر می‌کشند.
آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهر‌ها و جاده‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌ها و حاشیه‌های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.   تأکید رئیس جمهور بر تسهیل زیارت اربعین ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۱

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: اربعین حسینی، یکی از مراسم‌هایی است که تبلور اعتقادی و دینی مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد و به یکی از اجتماعات بزرگ مسلمانان جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته شاهد بوده‌ایم که علاوه بر مسلمانان، اقلیت‌های دینی هم در راهپیمایی باشکوه اربعین شرکت داشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پاسداشت مراسم اربعین و کمک به شکوه آن وظیفه همه مسئولان کشور است، تصریح کرد: توصیه رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه این است که بهترین تسهیلات و خدمات را در زمینه‌هایی چون حمل و نقل و اعطای سریع ویزا به زائران اربعین ارائه دهند.

 امیری بیان کرد: رئیس‌جمهور همه دستگاه‌های ذیربط را مکلف به ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین کرده است و قطعاً دولت گزارش‌های مربوط به اقدامات انجام شده در این باره را به دقت پیگیری می‌کند.

زائران اربعین تا عصر امروز به سمت مرز مهران حرکت نکنند ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، گفت: باد و باران شدید در مرز مهران، مشکلاتی برای زائران اربعین بوجود آورده است. وی افزود: شماری از زائران به مساجد و مدارس مهران منتقل شده‌اند و زائران تا اطلاع بعدی و حداقل تا عصر امروز (دوشنبه) به سمت مرز مهران حرکت نکنند.

 ذوالفقاری تصریح کرد: زائران اربعین درصورت امکان به طرف مرزهای جنوبی تغییر مسیر دهند چرا که امکان پذیرایی در شرایط کنونی در مرز مهران فراهم نیست.

آخرین وضعیت و محدودیت‌های ترافیکی ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۰

  با توجه به افزایش تردد‌ها به سمت استان‌های غربی و پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، محدودیت‌هایی به منظور روان‌سازی ترافیک در جاده‌های استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در حال اعمال است.

بر این اساس تردد تمامی کامیون و تریلر‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان ـ چذابه ـ خرمشهرـ شلمچه و بالعکس ممنوع است و خودرو‌هایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز ـ آبادان ـ خرمشهر و بالعکس استفاده کنند.

همچنین تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های هفتگل، باغملک_ ایذه _دهدز_ شهرکرد و بالعکس ممنوع است و از سویی نیز مسیر اهواز ـ اندیمشک_ خرم آباد_ الیگودرز _. اصفهان_ شهر کرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

در استان ایلام نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های دهلران_ مهران، حمیل_ ایلام، قلاجه_ ایلام، ایلام_ ملک شاهی_ مهران و ایلام_ مهران ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی در استان لرستان نیز اعمال شده و بر اساس اخبار رسیده در این استان تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان تا ساعت هفت صبح روز شنبه دوازدهم آبان ماه در محور‌های پلدختر _اسلام آباد و پلدختر_ اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

در استان کرمانشاه نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه سی ام مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های اسلام آباد غرب_ پلدختر و حمیل_ سرابله و بالعکس ممنوع بوده و مسیر جایگزین محور اسلام آباد_ قلاجه است.

این همه محدودیت‌های اعمالی نیست و از سوی دیگر تردد تمامی خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه در محور‌های منتهی به مرز‌های درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی ممنوع است.

بر اساس اخبار منتشر شده محدودیت تردد برای تاکسی‌های شهری نیز اعمال شده؛ بنابراین، تردد کلیه تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۷ از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه در محور‌های خارج از شهر ممنوع است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۲۹

مرزهای غربی کشور در 24 ساعت گذشته آب و هوای نسبتاً ناپایداری را تجربه کرد و مسیرهای پیاده روی منتهی به شهر زیارتی کربلا در کشور عراق نیز شاهد بارش بود.

طوفان و گرد و غبار شدید از دیگر مشکلاتی بود که روند حرکتی زائران کربلای حسینی را برای ساعاتی دچار اختلال کرد، اما اکنون و بر اساس گزارش های دریافتی شرایط جوی نسبتاً پایدار است.

سازمان هواشناسی کل کشور برای مرز خسروی در روز دوشنبه آب و هوایی نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد را پیش بینی کرده است.

مرز مهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

 

 

مرز شلمچه نیز در روز دوشنبه قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر را تجربه خواهد کرد.

شهر زیارتی نجف نیز امروز آب و هوای کمی ابری همراه با وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد.

شهرهای کاظمین، بصره، کربلا، ایلام، اهواز و کرمانشاه نیز آب و هوایی نیمه ابری و همراه وزش باد را تجربه می کنند که البته این شرایط در شهر اهواز با گرد و غبار محلی همراه است.

طی 24 ساعات آینده شهر کرمانشاه با کمینه دمای 7 درجه سانتی گراد سردترین و شهر کربلا با بیشینه دمای 33 درجه سانتی گراد، گرمترین شهر مناطق مورد اشاره خواهند بود.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش ۳۲ درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفندماه در سامانه عتبات آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور جدید اعزام زائران به عتبات از 23 اسفند شروع شد. 

روند اعزام زائران نوروزی تا 9 فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا 21 فروردین ادامه داشت.

در دوره نوروزی اعزام زائران، ظرفیت‌سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: اعزام زائران در دوره‌‌های نوروزی و رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است. 

ارز مسافرتی 1000 یورویی به زائران هوایی عتبات هم تعلق می‌گیرد

به گفته وی، برای اعزام در فروردین تاکنون 51300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده آنها اعزام شده‌اند و برای اردیبهشت ماه نیز ظرفیت‌سازی درحال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • قزوین بارانی می‌شود
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار