Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:11:38 GMT

اسکان روزانه ۵۰۰ زائر خارجی اربعین در اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۸۸۰۵

اسکان روزانه ۵۰۰ زائر خارجی اربعین در اردبیل

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روزگذشته ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: روزانه ۵۰۰ زائر خارجی اربعین حسینی که اکثرا از کشور جمهوری آذربایجان هستند در امامزاده صدرالدین اردبیلی اسکان می‌یابند و به کربلای معلی اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: موکب امامزادگان استان نیز هر روز به دو هزار و ۵۰۰ زائر خارجی اطعام و اسکان می‌دهد که در حال حاضر مهم‌ترین هدف ما ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است تا بتوانیم با انجام فعالیت‌های ارزشمند و معنوی در این اقدام بسیار مهم و جهانی سهیم باشیم و با اجرای صحیح نیت واقعی خود را نسبت به امام حسین (ع) و یارانش نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار گرفته و به همین منظور اوقاف موکب‌هایی را در کربلا و اردبیل برپا کرده است که خدمات‌رسانی مطلوبی به زائران داشته باشند و زائران هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
قیامی تصریح کرد: طبق تمهیدات در نظر گرفته شده زائران جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز برای شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی از مرز زمینی بیله‌سوار به خاک جمهوری اسلامی ایران وارد و پس از استراحتی کوتاه در استان اردبیل به سوی کربلای معلی رهسپار می‌شوند.
وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی انجام یافته است که انتظار می‌رود امسال نیز همانند سال‌های گذشته این اجتماع به شکل منظم و باشکوه برگزار شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل اربیعن حسینی زائرین خارجی اسکان زائرین امامزاده قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­مرعشی در نشست خبری حج ۱۴۰۳­ افزود: امسال نیز بر اساس نظر بعثه مقام معظم رهبری تعداد عوامل اجرایی اعزامی به حج کاهش یافت تا صف طولانی زائران تشرف به حج کاهش یابد. سال گذشته ۴۲۵ نفر کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزامی به حج بودند که این تعداد امسال به ۳۸۰ نفر کاهش یافت. ­ وی گفت: کادر پزشکی اعزامی به حج امسال شامل پزشکان معاینه کننده، نیرو‌های ستادی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، پزشکان متخصص قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان، رادیولوژی، طب اورژانس، داروساز، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی و .. است. مرعشی گفت: طبق ثبت نامی که تاکنون صورت گرفته است، ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند و ۹۲ زائر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. همچنین ۹۴۸۹ زائر نیز بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند. وی ضمن تشریح معاینات حجاج قبل از اعزام به حج گفت: تا امروز از کل ۸۲۱۶۴ زائر ثبت نامی، تاکنون استطاعت ۶۲۱۴۰ زائر تایید شده است و استطاعت ۹۲۶۲ زائر در حال بررسی است. ۹۴۴۰ زائر نیز هنوز معاینه نشده‌اند. همچنین ۷۰۷ زائر توسط پزشکان معین به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده‌اند. مرعشی گفت:­تاکنون از بین زائران معاینه شده، ۱۱۳۲۰ نفر دارای بیماری قند، ۱۶۷۷۰ نفر فشار خون، ۳۲۰۵ نفر بیماری قلبی و ۵۹۰ بیماری‌های ریوی دارند. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین گفت: از بین ۸۲۱۶۰ زائر ثبت نامی، استطاعت جسمی ۵۹۵ نفر تاکنون رد شده است که البته این زائران می‌توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند و در این صورت موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در سطح استان‌ها بررسی می‌شود. مرعشی همچنین گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد خانم‌های اعزامی به حج بیشتر از آقایان است. به طوری که ۴۵۲۰۰ نفر از زائران امسال را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. وی­ ادامه­ داد:­ ­بر اساس بررسی‌های علمی و فقهی صورت گرفته، امسال زائران دیالیزی به حج مشرف نخواهند شد. همچنین خانم‌هایی که کودک شیرخوار زیر یک سال داشته باشند و کمتر از یک سال از زمان زایمان آنها گذشته باشد، با توجه به آسیبی که از نظر تغذیه می‌تواند به نوزاد آنها وارد می‌شود، امسال اعزام نمی‌شوند و اعزام آنها به سال بعد موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران